با حضوروزرای صنعت ، معدن و تجارت و تعاون ، کار و رفاه اجتماعی :

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد+فیلم

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت صنایع آریا تایر هامون ( از شرکت های تابعه ایدرو ) و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش ایدرونیوز ، میزان  کل  سرمایه گذاری  این پروژه  ۸۴۰۰ میلیارد ریال و مدت اجرای عملیات ساخت این کارخانه چهار سال است که اشتغال زایی مستقیم آن یک هزار و ۳۴۴ نفر و غیرمستقیم آن پنج هزار نفر برآورد می شود.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) مجری این طرح است که شرکت «آریا تایر» هامون به نمایندگی از آن، در این طرح حضور دارد و ۱۰۰ درصد سهام آن نیز متعلق به ایدرو است.

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد+فیلم

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد

کارخانه تولید تایر زابل، توسعه سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم امضای قرارداد کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل که با حضور مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، نوروز زاده مدیرعامل شستا و استاندار سیستان و بلوچستان در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: ساخت این کارخانه با هدف صادرات نیمی از تولید انجام می شود و توسعه بخش مرکزی استان سیستان و بلوچستان را به همراه خواهد داشت.

محمدرضا نعمت زاده افزود: استان سیستان و بلوچستان استانی گسترده و بزرگ است که شمال، جنوب و مرکز آن جای توسعه و کار بسیار دارد.
نعمت زاده از ایجاد مجتمع بزرگ صنعت فولاد در چابهار واقع در جنوب این استان خبر داد و افزود: مجتمع پتروشیمی و طرح توسعه مکران که کم کم در حال پاگرفتن است نیز این منطقه را در حد عسلویه مطرح خواهد کرد.

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد+فیلم

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد+فیلم

سیاست اشتغالی دولت توجه به مناطق محروم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه لاستیک آریا هامون با بیان اینکه نرخ بیکاری و محرومیت ها به عنوان شاخص های اصلی در جهت گیری های اشتغالزایی کشور در نظر گرفته شده است، افزود: راه اندازی کارخانه تولید تایر زابل، چهره اشتغال را در استان سیستان و بلوچستان دگرگون خواهد کرد.

علی ربیعی افزود: این پروژه از نظر دولت چند وجهی بوده و صرف ساخت یک کارخانه لاستیک سازی دنبال نشده است.

ربیعی، هداف دولت از اجرای این پروژه را عادلانه کردن سهم مناطق از رشد اقتصادی، ارتقای رشد منطقه ای و ارتقای سهم استان سیستان و بلوچستان در درآمد ناخالص داخلی عنوان کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری و محرومیت به عنوان دو شاخص اصلی در جهت گیری های برنامه های اشتغال کشور، از مطرح شدن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات عید سعید فطر برای اشتغالزایی خبر داد.

وی ادامه داد: بانک ها نیز موظف شده اند به همین میزان در این طرح سهم بیاورند.

ربیعی با بیان اینکه اولویت در این طرح با استان های محروم از جمله سیستان و بلوچستان است، افزود: ظرفیت های ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بویژه روستاهای استان شناسایی شده و توسعه اشتغال در بخش های ICT، آبزیان، صنایع بسته بندی و استفاده از ظرفیت گردشگری در سیستان و بلوچستان در دستور کار خواهد بود.

 

[aparat]x2f7s[/aparat]