با سرمايه گذاري ايدرو در استان سيستان و بلوچستان  صورت مي گيرد :

زابل میزبان احداث کارخانه تولید انواع تایر های رادیال با ظرفیت پنجاه هزار تن در سال

قرارداد انتقال تکنولوژی و احداث کارخانه تولید تایر با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال  در منطقه زابل در استان  سیستان و بلوچستان روز چهار شنبه  ( ۱۳۹۶/۰۳/۳۱) بین دو شرکت ایرانی آریا تایر هامون و شرکت سابیر  به امضاء می رسد .

به گزارش ایدرو نیوز ، مدیرعامل شرکت صنایع آریا تایر هامون  با  بیان اینکه این قرارداد با حضور  وزیران  صنعت ، معدن و تجارت و کار ، تعاون و رفاه اجتماعی  به امضا می رسد ، گفت :  میزان  کل  سرمایه گذاری  این پروژه  ۸۴۰۰ میلیارد ریال است که ۱۶۰ میلیون یورو آن ارزی است .

مسعود محمدی ، مدیرعامل شرکت صنایع آریا تایر هامون

مسعود محمدی ، مدیرعامل شرکت صنایع آریا تایر هامون

مسعود محمدی گفت : تکنولوژی بکار گرفته شده برای این کارخانه تولید انواع تایر های رادیال تمام سیمی است .

مدیرعامل شرکت آریا تایر هامون  با اشاره به اینکه  احداث این کارخانه  در  شهرک  صنعتی رامشار زابل در راستای  سیاست های دولت تدبیر و امید مبنی بر افزایش رشد اقتصادی و اشتغال زایی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور است ، اظهار داشت : مدت زمان اجرای عملیات ساخت این کارخانه  چهار سال  که سه سال آن اجرا و یکسال تولید آزمایشی خواهد بود  و  اشتغال زایی مستقیم آن ۱۳۴۴ نفر و  غیر مستقیم  ۵۰۰۰ نفر است  .

محمدی  افزود : احداث این کارخانه با توجه به جاده بین المللی از بندر چابهار تا مرز افغانستان و آسیای مرکزی  دارای مزیت رقابتی خواهد بود .