افزایش 10درصدی تولید

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین امسال بهره برداری می شود

قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین گفت: پیش بینی تولید در سال ۹۶ برای این مجمتمع صنعتی ۷۰هزارتن است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰درصد رشد خواهد داشت.

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین امسال بهره برداری می شود

به گزارش ایدرونیوز ، سیداحسان احمدی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: هم اکنون شماری از بخش های این طرح تکمیلی آماده بهره برداری است یا بهره برداری شده است و در ۲ بخش باقی مانده هم کارهای فونداسیون انجام شده که امیدواریم تا آبان ماه ها کارها به اتمام رسیده و آماده بهره برداری شود.

طرح تکمیلی مجتمع صنعتی اسفراین مشتمل بر چند واحد است که واحد ماشینکاری سنگین در حال بهره برداری آزمایشی بوده، تجهیزات آزمایشگاهی در مراحل پایانی تست و راه اندازی است و بخش سوم تولید شمش هم به روش ESR با انجام موفقیت آمیز تست های گرم در مرحله تحویل نهایی و بهره برداری کامل است.
بخش های ریخته گری مداوم و تابگیری و پوسته کنی نیز پیش بینی می شود تا آبان ماه آماده بهر برداری شود.
قائم مقام مجتمع صنعتی اسفراین با بیان اینکه تولیدات این مجتمع صنعتی در سال گذشته ۶۳هزار تن بوده است گفت: پیش بینی تولید در سال ۹۶ برای این مجمتمع صنعتی ۷۰هزارتن است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰درصد رشد خواهد داشت.
احمدی با اشاره به بازدید سرپرست ایرانی هیات تجاری آلمان از مجتمع صنعتی اسفراین گفت :در این بازدید قابلیت های مجتمع صنعتی معرفی شد و قراراست که همکاری فی مابین ما و این هیات شکل بگیرد.
وی گفت:در راستای این همکاری ها ممکن است این گروه بتواند در تامین مواد اولیه مجتمع صنعتی اسفراین که از خارج کشور وارد می شود و یا نوسازی خطوط این مجتمع صنعتی کمکی انجام دهد.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰نوع فولاد آلیاژی را دارد .
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد و با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنعتی استان محسوب می شود.