دکتر نوبخت:

دولت آینده کارآمدتر و هماهنگ تر خواهد بود/٩۶درصد بودجه سال گذشته تحقق یافت

سخنگوی دولت با بیان این که رئیس جمهوری به طور قطع از تجربه چهارسال گذشته در تشکیل دولت آینده استفاده خواهد کرد، گفت: دولت دوازدهم کارآمدتر، با نشاط تر و هماهنگ تر خواهد بود.

دولت آینده کارآمدتر و هماهنگ تر خواهد بود/٩۶درصد بودجه سال گذشته تحقق یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه و در ادامه نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به این که گفته می شود رئیس جمهوری در جمع استانداران نسبت به عملکرد برخی وزرا دلخوری داشت و احتمال تغییر ۵۰ درصدی کابینه وجود دارد، اظهارکرد: به جای پرداختن به این نوع درصدها که گمانه زنی است، آنچه که قطعی است کابینه دوازدهم کارآمدتر، با نشاط ‌تر و هماهنگ تر خواهند بود.
وی افزود: رئیس جمهوری قطعا از تجربه چهارسال گذشته در تشکیل کابینه جدید استفاده خواهد کرد و اسامی که نام برده می شود، گمانه زنی وجزو شایعات و غیرقطعی است.

این ظلم به رهبری است که عده ای از بیانات ایشان در جهت خواسته های سیاسی خود سوء استفاده کنند
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر موضوع آتش به اختیار را مطرح کردند اما برخی از این موضوع سوءاستفاده کردند و رفتارهایی علیه دولت دارند ، دولت چه موضعی نسبت به این گونه سوء استفاده ها خواهد داشت، گفت: این ظلم به رهبری است که عده ای از بیانات و رهنمودهای ایشان در جهت خواسته های سیاسی خود سوء استفاده کنند.
وی افزود: رهبری ارتقای فرهنگ جامعه را فقط منوط به دستگاه‌های رسمی فرهنگی نمی دانند. از نظر ایشان همه مسئول هستند بویژه بخش فرهنگی که دولت سهم و نقش کمتری دارد، البته در پرداخت پول دولت مسئول است ولی مجریان فقط دستگاه‌های دولتی نیستند و فرهنگ تنها دستگاه‌های اجرایی را شامل نمی شود
وی ادامه داد:درمورد موضوع آتش به اختیار ضمن این که از سوی رهبر معظم انقلاب توضیحات داده شد مبنی بر این که هر فردی مسئولیتی دارد و باید نسبت به ارتقا سطح فرهنگ جامعه تلاش کند.
وی افزود: سوء استفاده از این جمله یا هر موضوع دیگر که مصادره به مطلوب شود، مورد تازه ای نیست.

رئیس جمهوری شخصا در مورد ترکیب دولت آینده تصمیم گیری می کند
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این که گفته می شود برخی نزدیکان رئیس جمهوری درترکیب دولت دوازدهم فشارهایی به رئیس جمهوری وارد می کنند و برخی به دنبال مطالبات اصلاح طلبان هستند، گفت: رئیس جمهوری فراتر از گمانه زنی ها خود را در برابر ملت مسئول می داند، بویژه رای اعتماد چشمگیر انتخابات ۲۹ اردیبهشت رئیس جمهوری را مصمم کرده تا مطالبات مردم را به نحو شایسته پاسخ دهد و این نیازمند یک ترکیب کابینه شایسته است.
سخنگوی دولت تصریح کرد با شناختی که از روحیات رئیس جمهوری دارم، وی فردی نفوذناپذیری است و این فشارها باعث نمی شود که مطالبات مردم و توجه به بهبود وضعیت مردم نادیده گرفته شود و شخصا در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.
نوبخت ادامه داد: فارغ از فشارها، رئیس جمهوری دولت آینده را تشکیل خواهد داد، حال ممکن است ترکیب آن با ورود افراد جدید شکل بگیرد، ضمن این که برخی از بخش های دولت سنگین بود و می بایست برای آن فکری می شد.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری به تشریح بودجه سال ۹۵ پرداخت و تاکید کرد:دولت در سال گذشته بدون کسری بودجه، منابع و مصارف را بالانس کرد و ۹۶ درصد بودجه سال ۱۳۹۵ محقق شد.