مجري بازسازي طرح هاي سازمان گسترش اعلام كرد :

بهره برداری واحد چغندری کارخانه قند دزفول بزودی آغاز می شود

مجری بازسازی طرح های سازمان گسترش و رئیس هیئت اجرایی بازسازی کارخانه قند دزفول گفت : با تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل پروژه این طرح آماده بهره برداری است و در اینده نزدیک افتتاح می شود .

به گزارش ایدرو نیوز ، علیرضا ارغایی با اشاره به اینکه قرار بود اولین مرحله از طرح در اواخر سال گذشته به اتمام برسد ، علت تاخیر را عدم تأمین اعتبار لازم عنوان و تصریح کرد : پس از دریافت بخشی از اعتبارات مورد نیاز و فشرده کردن برنامه بازسازی ،علی رغم شرایط کاری بسیار سخت ناشی از گرمای هوای حدود ۵۰ درجه در منطقه ، عملا فاز تصفیه شکر و چغندری بصورت همزمان تکمیل و در حال حاضر تست های سرد و گرم آغاز که پس از اتمام کارخانه قند دزفول آماده بهره برداری می گردد .

فاز اول کارخانه قند دزفول همزمان با دهه فجر افتتاح می شود.

کارخانه قند دزفول

وی افزود : مجریان و پیمانکاران تمام توان خود را جهت راه اندازی کارخانه و دریافت چغندر قند طی هفته آینده بکار گرفته اند تا انشاالله تمام چغندر باقیمانده در منطقه جذب و از رسیدن آسیب به چغندرکارانی که قادر به تحویل چغندر به دیگر کارخانجات نیستند، جلوگیری گردد .

مهندس ارغایی با بیان اینکه این کارخانه به منزله یک لکوموتیو است که با راه اندازی آن، می تواند قطار اشتغال و توسعه را در منطقه به حرکت در آورد اظهار داشت راه اندازی این کارخانه، نقطه امید برای کشاورزان منطقه محسوب می شود که از نزدیک شاهد روند بازسازی آن بوده اند .