- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

افزایش ۹٫۸ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا، امیر حسین قناتی در پایان جلسه امروز این شورا با اعلام این خبر افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پانزدهم خردادماه امسال در مجموع ۲۳۳ هزار و ۱۱۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۲ هزار و ۳۵۵ دستگاه بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲۲۰ هزار و ۷۱۶ دستگاه خودروی سواری از ابتدای سال ۹۶ تا پانزدهم خردادماه تولید شد گفت: این میزان در مقایسه با ۱۹۵ هزار و ۴۷ دستگاه خودروی سواری تولید شده در همین مدت سال ۹۵، ۱۳٫۲ درصد افزایش یافته است.
سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو هم چنین به تولید ۴۰۹ دستگاه انواع مینی و اتوبوس در این مدت اشاره و تصریح کرد: این میزان نیز در مقایسه با ۱۸۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس تولید شده در این بازه زمانی سال گذشته ۱۲۷٫۲ درصد افزایش یافته است.
قناتی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۶۷ دستگاه وانت، یک هزار و ۸۸۳ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شده است.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوع مشتری سازی و استفاده حداکثری از قوای نیرو محرکه تولید داخل بود گفت: قرار شد شرکت های خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد ، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسب تری برای تولید داشته باشند.
وی در ادامه افزود: مقرر شد در ۲ کارگروه در بخش های خودروهای تجاری کامیون و کشنده و اتوبوس و با نمایندگان شرکت های خودروساز تشکیل شود ، تا با استفاده توان شان برای تولید موتور، گیربکس و شاسی در کشورموارد و سیاست هایی که نیاز است جمع بندی شود و ظرف ۲ هفته برای تصمیم گیری نهایی به شورای سیاست گذاری خودرو ارایه شود.