سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو اعلام کرد:

افزایش ۹٫۸ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو گفت: بیش از ۲۳۳ هزار دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا ۱۵ خردادماه در کشور تولید شد وه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹٫۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹٫۸ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا، امیر حسین قناتی در پایان جلسه امروز این شورا با اعلام این خبر افزود: از ابتدای فروردین ماه تا پانزدهم خردادماه امسال در مجموع ۲۳۳ هزار و ۱۱۸ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱۲ هزار و ۳۵۵ دستگاه بوده است.
وی در ادامه با بیان اینکه ۲۲۰ هزار و ۷۱۶ دستگاه خودروی سواری از ابتدای سال ۹۶ تا پانزدهم خردادماه تولید شد گفت: این میزان در مقایسه با ۱۹۵ هزار و ۴۷ دستگاه خودروی سواری تولید شده در همین مدت سال ۹۵، ۱۳٫۲ درصد افزایش یافته است.
سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو هم چنین به تولید ۴۰۹ دستگاه انواع مینی و اتوبوس در این مدت اشاره و تصریح کرد: این میزان نیز در مقایسه با ۱۸۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس تولید شده در این بازه زمانی سال گذشته ۱۲۷٫۲ درصد افزایش یافته است.
قناتی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۱۶۷ دستگاه وانت، یک هزار و ۸۸۳ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شده است.
وی با بیان اینکه در جلسه امروز موضوع مشتری سازی و استفاده حداکثری از قوای نیرو محرکه تولید داخل بود گفت: قرار شد شرکت های خودروساز سنگین با توجه به تنوع بسیار زیادی که در بخش خودروهای تجاری سنگین وجود دارد ، این تنوع را کاهش دهند تا تیراژ اقتصادی مناسب تری برای تولید داشته باشند.
وی در ادامه افزود: مقرر شد در ۲ کارگروه در بخش های خودروهای تجاری کامیون و کشنده و اتوبوس و با نمایندگان شرکت های خودروساز تشکیل شود ، تا با استفاده توان شان برای تولید موتور، گیربکس و شاسی در کشورموارد و سیاست هایی که نیاز است جمع بندی شود و ظرف ۲ هفته برای تصمیم گیری نهایی به شورای سیاست گذاری خودرو ارایه شود.