نماینده مردم اسفراین در مجلس:

۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله‌گستر اسفراین پرداخت می‌شود

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله‌گستر این شهرستان از سوی وزارت نفت خبر داد.

به گزارش ایدرونیوز ، هادی قوامی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: شرکت لوله گستر اسفراین در سال ۹۵ به میزان ۲۵ هزار تُن برای وزارت نفت تولید داشته که میزان مطالبات آن از این وزارتخانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی

هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی

قوامی تصریح کرد: این میزان سرمایه در گردش شرکت لوله‌گستر، بابت تأمین کالاهای مورد نیاز شرکت‌های تابع وزارت نفت، تحت عناوین مطالبات قطعی، کالای آماده ارسال و کالای در جریان ساخت بلوکه‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده درباره وصول این مطالبات، از دستور مستقیم وزیر نفت به‌منظور پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین خبر داد.

وی تصریح کرد: شرکت لوله گستر اسفراین، به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان به مجتمع فولاد اسفراین بدهی دارد که در صورت وصول مطالبات خود از شرکت نفت، بخشی از مشکلات فولاد اسفراین نیز برطرف می‌شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال با عنوان تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، بر ضرورت پرداخت به‌روز مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین در جهت تسهیل مشکلات دو مجموعه بزرگ صنعتی خراسان شمالی تأکید کرد.

قوامی افزود: شرکت‌های لوله گستر و مجتمع صنعتی اسفراین جهت تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید و تأمین کالای موردنیاز شرکت‌های نفتی در سال گذشته از خروج حدود ۳۶ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرده‌اند.

وی همچنین از واگذاری حدود ۲۵ هزار تُن از سفارش لوله‌های کربن استیل به شرکت لوله گستر اسفراین به‌صورت ترک تشریفات خبر داد.

وی اظهار داشت: این قرارداد با ترک تشریفات و از قرار هر کیلو یک دلار و ۱۵ سنت واگذار می‌شود که در این صورت، مشکل تولید این شرکت نیز در آینده حل می‌شود.