- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

در مراسمی با حضور رئیس هیات عامل ایدرو از دست اندرکاران فازهای ۱۷ و ۱۸پارس جنوبی تجلیل به عمل آمد

به گزارش ایدرونیوز ، در این مراسم مدیران مختلف این پروژه در سخنانی گزارشی از مشخصات و سازماندهی پروژه ، چالش ها و فعالیت های و اقدامات در زمینه بومی سازی تجهیزات و پروژه های پارس جنوبی ارائه کردند.

مراسم تجلیل از دست اندرکاران فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

مراسم تجلیل از دست اندرکاران فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران در این آیین گفت: درآمد سالیانه سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری از محل فروش گاز متان، اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد در این فازها حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران

حسن بویری تصریح کرد : ارزش تولید محصولات پالایشگاهی فازهای ۱۷ و ۱۸ تاکنون ۲ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار بوده است.
وی افزود: ۹۹۲ نفر نیروی انسانی در دوران بهره برداری از طرح های توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ به کار گرفته شدند و ۲۰۱ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۸ نفر- ساعت در عملیات اجرایی طرح مشغول بودند.
مدیرعامل شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران اضافه کرد: اجرای این طرح ها اشتغالزایی، استفاده از نیروهای بومی، ایجاد زیرساخت های عمرانی و درآمدزایی در منطقه عسلویه و حومه آن را در پی داشت.

در این آیین مدیر اجرای طرح های کلان و مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: امکان انتقال فناوری و ساخت تجهیزات جدید در کشور و دستیابی به خودکفایی، ایجاد اشتغال برای شرکت های بخش خصوصی و کسب دانش مدیریت طرح های بزرگ از اهداف ورود سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به این طرح ها بوده است.

مدیر اجرای طرح های کلان و مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی

مدیر اجرای طرح های کلان و مدیر کنسرسیوم فاز ۱۴ پارس جنوبی

به گفته مسعود گل شناس، ایدرو که پیش از آن سابقه حضور و بهره برداری از فازهای ۱، ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی را در کارنامه داشت، به فازهای ۱۷ و ۱۸ نیز ورود کرد که آنها فروردین ماه امسال به دست رییس جمهوری افتتاح شد.

گل شناس اضافه کرد: تغییر شرایط کسب و کار، افزایش قیمت های جهانی، تغییر قوانین و مقررات حاکم بر ایدرو، تحریم های بین المللی و بی ثباتی مدیریتی (برای نمونه تغییر پنج وزیر نفت در دولت های نهم، دهم و یازدهم)، چالش های عمده ایدرو را در فازهای ۱۷ و ۱۸ تشکیل می دادند.

معاون توسعه سرمایه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو هم در این مراسم با مروری بر اقدامات ایدرو در ساخت داخل کردن تجهیزات در طرح های توسعه میادین گاز پارس جنوبی گفت : در فاز یک پارس جنوبی ۵۸ درصد ساخت داخل انجام شد که شامل ۱۰۰ درصد عملیات ساختمانی بود.

معاون توسعه سرمایه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو

معاون توسعه سرمایه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو

به گفته فرداد دلیری ، در فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی ۵۳ درصد ساخت داخلی و اشتغال مستقیم ۱۶ هزار نفر در سایت را شاهد بودیم که سهم ایدرو در داخلی سازی ۲۹ درصد بود.

وی ادامه داد: ۸۰ شرکت داخلی دولتی و خصوصی و ۱۲۰ شرکت پیمانکاری در اجرایی شدن این فازها مشارکت کردند.

معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو همچنین انجام فرآیند خرید تجهیزات بدون نیاز به ال سی و سفارش ۱۸۰ میلیون دلار تجهیزات برای شرکت های داخلی را برخی نکات برجسته در اجرای این فازها عنوان کرد.

دلیری با اشاره به نمود تدریجی تحریم ها در اجرای فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی که ایدرو را مجبور به ارجاع بسیاری از کارها به داخلی ها می کرد، تصریح کرد: در نهایت سهم داخلی ها در اجرای این فازها ۶۵ درصد شد.

دلیری در خاتمه با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد:  مبنای این شعار را در ایدرو و سایر شرکت ها را بر ساخت داخل ماشین آلات و تجهیزات داشته باشیم که توان آن در داخل وجود دارد، اما نیازمند حمایت است.

در پایان این مراسم از دست اندرکاران فازهای ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی با اهدای لوح یادبود قدردانی به عمل آمد.

طرح توسعه فازهای ۱۸-۱۷ پارس جنوبی با راهبری سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران با حضور رئیس جمهور در فروردین ۱۳۹۶ به بهره داری رسید.