رئيس ايدرو در هفتمين همايش بين المللي صنايع فراساحل :

صنعت نفت دارای فرصت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری است

رئیس هئیت عامل ایدرو در هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل  گفت : در صنعت نفت فرصت های بی بدیلی داریم  و با استفاده از  فرصت های بعد از برجام  می توانیم گام های بزرگی برداریم .

به گزارش ایدرو نیوز ، معاون وزیر و رئیس هئیت عامل ایدرو در هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل در دانشگاه صنعتی شریف  با اشاره به اینکه در صنعت نفت فرصت های بی بدیلی داریم ، تصریح کرد: انشاالله با فرصت های بعد از برجام  می توانیم گام های بزرگی برداریم و اگر امروز در بعضی از بخش ها به یک توانمندی رسیده ایم به دلیل پذیرفتن مسئولیت شرکت ملی نفت ایران و اعتماد به شرکت های داخلی است.

صنعت نفت دارای فرصت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری است

صنعت نفت دارای فرصت های بی بدیلی برای سرمایه گذاری است

منصور معظمی  با بیان این که صنعت فراساحل در ایران متولی مشخصی ندارد، گفت: بر اساس مطالعه ای که انجام شده است ۳۰ میلیارد دلار در بخش فراساحل باید سرمایه گذاری شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت : در قرارداد های نفتی یک فرصت استثنایی است . هنر مدیران  این است که  تصمیم مناسب بگیرند  چرا که تا سال ۱۴۰۴ به بیش از ۳۰ هزار میلیارد در این صنعت مورد نیاز  است .

معظمی افزود: یک حلقه گمشده در این بین است و اینکه چه کسی تعیین کننده است بالاخره یک متولی می خواهد ، از دست اندرکاران می خواهم تکلیف قراردادهای نفتی را روشن سازنند و هیچ راهی نداریم جز اینکه به شبکه جهانی بپیوندیم و اگر بتوانیم این مشارکت ها را انجام دهیم  دسترسی به بازار،  توانمندی نیروها و تجارت جدید در مدیریت خواهیم داشت.

رئیس هئیت عامل ایدرو تصریح کرد : در سازمان گسترش با حفظ قابلیت ها و حداکثر استفاده از توانمندی ها ی داخلی ،  مبنا بر مشارکت است  و تاکنون ۱۹ مورد مشارکت داشته ایم و به طور مثال در مشارکت با  رنو بیش از یک میلیارد یورو سرمایه گذاری می کنیم.

معظمی افزود: برای صنعت ساحل و فراساحل یک پیش بینی توسعه ای داریم هر چند ایدرو بنا ندارد بنگاهداری کند و اصل وظیفه ایدرو با یک سابقه پنجاه ساله سیاست توسعه صنایع و بخش خصوصی است. وی درباره همکاری با شرکت های بین المللی برای ساخت کشتی نیز گفت: با شرکت دووی کره جنوبی و شرکت های ملی نفتکش و کشتیرانی، قرار است برای ساخت کشتی همکاری شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با تجلیل از حضور شکوهمند مردم در انتخابات ، ان را پیروزی یک گفتمان بر گفتمان دیگر خواند و تصریح کرد :  انشاالله طلیعه این انتخابات  کار بیشتر  و افزایش ریسک پذیری مدیران در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

هفتمین همایش بین المللی صنایع فراساحل با همکاری ارگان ها و سازمان های فراساحلی کشور و در محورهای سازه های فراساحل ، فناوری نوین در صنایع فراساحل ، شرایط محیطی دریایی ، ژئوتکنیک دریایی  و  هیدرودینامیک فراساحل اول ودم خرداد  در دانشگاه صنعتی شریف در حال برگزاری است .