​رئیس ایدرو در گفتگو با مجله بلومبرگ بیان کرد:

ایران از سرمایه گذاری خارجی ها به شرط استفاده از توان داخلی استقبال می کند

رئیس هیات عامل سازمان گسترش به مجله امریکایی بلومبرگ گفت اکنون بازار ایران برای سرمایه گذاران غربی باز است و سرمایه گذاری ها باید بر اساس استفاده حد اکثر از توان داخلی و صدور محصولات انجام گیرد.

ایران از سرمایه گذاری خارجی ها به شرط استفاده از توان داخلی استقبال می کند

به گزارش ایدرو نیوز ، دکتر معظمی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در گفت و گو با خبرنگار مجله بلومبرگ که از وی درباره چشم آنداز سرمایه گذاری در ایران پرسید اظهار داشت ما در سازمان گسترش،  بنای مان براین است  که تا پایان سال آینده میلادی۱۰ میلیارد دلار در پروژه های کشتی سازی و پتروشیمی و سایر صنایع سرمایه گذاری کنیم .

رئیس ایدرو با بیان این که ما به سرمایه گذرای خارجی نیاز داریم گفت البته هنوز آنچه که انتظار داشتیم محقق نشده و امریکاییی ها باید موانع سر راه سرمایه گذرای های خارجی ها در ایران را برطرف کنند.
این خبر حاکی است دکتر معظمی در خصوص سئوال خبرنگار بلومبرگ در مورد نگاه به سرمایه گذاری چینی ها در ایران  با اشاره به اینکه چینی ها از شرایط سرمایه  گذاری در ایران استقبال کرده و به اندازه مطلوب سرمایه گذاری کردند و ایران بطور کلی از سرمایه گذاری خارجی ها استقبال می کند افزود اکنون بازار ایران برای سرمایه گذاران غربی ها باز است و البته این سرمایه گذاری ها باید با حد اگثر استفاده از توان داخلی و همچنین صدور محصولات تولیدی همراه باشد.