مهندس نعمت زاده خبر داد:

حمایت جدی دولت تدبیر و امید از شرکت های دانش بنیان / تاسیس۱۳۰ شرکت صنعتی دانش بنیان در ۹ ماهه اول ۹۵

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید و تنها در عرض ۹ماه ۱۳۰ واحد به جمع واحدهای صنعتی دانش بنیان کشور افزوده شده است.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا،مهندس محمد رضا نعمت زاده در جمع خبرنگاران افزود:حمایت از شرکت های دانش بنیان اولویت مهمی برای وزارت صنعت،معدن وتجارت است و در این راستا اقدامات ویژه ای انجام شده است.

نشست خبری مهندس محمد رضا نعمت زاده

نشست خبری مهندس محمد رضا نعمت زاده

وی با اشاره به آمار فعالان صنعتی دانش  بنیان تصریح کرد:تا پایان سال ۹۴ در کشور ۱۵۶ واحد صنعتی دانش بنیان در کشور فعال بودند که تا پایان آذرماه سال ۹۵ تنها در مدت ۹ ماه ۱۳۰ واحد دانش بنیان به این جمع افزوده شده  و به ۲۸۵ واحد رسیده شده است.

مهندس نعمت زاده با تاکید بر اینکه برای وزارت صنعت،معدن و تجارت تبدیل واحدهای صنعتی موجود به دانش بنیان اولویت دارد اظهار کرد:راه اندازی واحدهای صنعتی دانش بنیان جدید خوب است اما زمانی که واحد صنعتی قعال است و می تواند با توسعه تکنولوژی به دانش بنیان تبدیل شود می توان با حمایت از آن زمینه کار را فراهم کرد.

وی با اشاره به فعالیت صندوق نوآوری از فعالیت های دانش بنیان یادآور شد:این صندوق هر سال به اعتباراتش افزوده می شود و حمایت های خوبی از فعالان بخش دانش بنیان می کند بنابراین شرکت های دانش بنیان می توانند از این امکانات استفاده کنند.

مهندس نعمت زاده تاکید گرد:روند صعودی رشد شرکت های دانش بنیان تداوم دارد و دولت از این مجموعه ها جمایت جدی میکند.