برنامه ریزی برای رشد 25 درصدی صادرات در سال 96

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای توسعه صادرات

وزیر صنعت،معدن و تجارت از اختصاص ۴۰۰میلیارد تومان برای حمایت از توسعه صادرات در سال جدید خبرداد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا، مهندس محمد رضا نعمت زاده در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه اجرای کامل بسته حمایت از توسعه صادرات امسال از اهداف جدی دولت در سال جدید است افزود:در سال گذشته به دلیل تامین نشدن اعتبار تنها ۵۰ میلیارد تومان از بودجه توسعه صادرات تامین شد اما امسال سازمان برنامه و بودجه اعتبارات لازم برای حمایت از توسعه صادرات را تامین  می کند.

نشست خبری مهندس محمد رضا نعمت زاده

نشست خبری مهندس محمد رضا نعمت زاده

وی هزینه های حمل و نقل و نرخ تسهیلات را از جمله مشکلات موجود در توسعه صادرات دانست و افزود:صادرکنندگان خواستار اصلاح نرخ تسهیلات و برخی نرخ های حمل و نقل هستند که در کارگروه توسعه صادرات سرگرم حل این مشکلات هستیم.

نعمت زاده پوشش بیمه های صادراتی در سال ۹۵ را در توسعه صادرات موثر توصیف کرد و افزود:صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته ۴۰۰ درصد افزایش عملکرد داشته است که نشان می دهد صادرکنندگان علاقه مند شده اند محصولات خود را بیمه کنند.

به گفته مهندس نعمت زاده امسال پیش بینی شده صادرات غیر نفتی ۲۵ درصد رشد داشته باشد و برای تحقق این پیش بینی تلاش همه جانبه ای صورت می گیرد.

وی در خصوص ورود موقت برای صادرات نیز اظهار کرد:پیش از این محدودیت های بیشتری بود اما برنامه ریزی های انجام شده سبب شده تسهیلات بیشتری برای ورود موقت برای صادرات از جمله دریافت چک و سفته و یا در نهایت وثیقه  اختصاص یابد تا مواد اولیه برای صادرات راحت تر تامین شود.