- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

خوشحالیم این طرح بدست توانمندان صنعت نفت کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش ایدرونیوز ، رییس جمهور در آیین افتتاح رسمی فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ میدان گازی پارس جنوبی، از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با سکوهای تولید گاز ضمن صدور فرمان آغاز بهره برداری از این سکوها با بیان اینکه این سکوها، سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفتی است که مورد نظر و شایسته ملت است، گفت: دست مریزاد می گوییم به متخصصان و کارگرانی که این افتخارات را به معرض نمایش جهان گذاشته اند.

رئیس جمهوردر افتتاح سکوهای گازی فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی

رئیس جمهوردر افتتاح سکوهای گازی فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی

دکتر روحانی همچنین در فرمان افتتاح فاز یک طرح توسعه لایه های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی نیز با اشاره به اینکه برداشت از لایه های نفتی در میدان مشترک پارس جنوبی یکی از آرزوهای دیرینه در حوزه نفت و گاز کشور است، اظهار داشت: امروز خوشحالیم این طرح بدست توانمندان صنعت نفت کشور به بهره برداری می رسد و امیدواریم با توسعه این طرح از تولید ٣٠ تا ٣۵ هزار بشکه در روز در این فاز به ۵٠ تا ۶٠ هزار بشکه برسیم.
وی افزود فازهای پارس جنوبی سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفتی است که مورد انتظار ملت بزرگ ایران است .
.
وی خطاب به مدیران مستقر درسکوهای یادشده گفت: به نام خداوند بزرگ و به میمنت ایام مبارک ماه رجب سکوهای مربوط به این فازها را آغاز کنید.
رئیس جمهوری یادآورشد: امروز شاهد افتتاح بزرگترین سرمایه گذاری در صنعت نفت، گار و پتروشیمی به دست مدیران، جوانان و طراحان ایرانی هستیم.
روحانی اظهارداشت:دردولت یازدهم این چهارمین نوبتی است که به منطقه پارس جنوبی آمده ام و هر بار با افتخار بیشتری به مهندسان، کارگران و مدیران عزیز کشور که موجب فخر و افتخار ما است نگاه کردم .
وی گفت:هربار شاهد یک قدم بلند در توسعه و پیشرفت کشور بودیم،یادمان باشد بزرگترین هدف ما ایرانیان ایران پیشرفته و پیش رو است.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ما روزهای بزرگی در تاریخ کشورمان داشته ایم افزود:بزرگترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بوده اند .
این خبر تکمیل می شود.
رئیس جمهوری را در این سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری و نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می کنند.