مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین:

دولت با وارد نکردن محصولات تولیدی لوله گستر اسفراین، از این شرکت حمایت کند

مدیرعامل شرکت لوله گستر اسفراین گفت: عدم واردات محصولاتی که در لوله گستر اسفراین تولید می‌شود مهمترین حمایت دولت از این شرکت است.

دولت با وارد نکردن محصولات تولیدی لوله گستر اسفراین، از این شرکت حمایت کند

به گزارش ایدرونیوز ، رضا برزین در گفت و گو با ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به واردات لوله از سایر کشورها به داخل افزود: این درحالیست که شرکت لوله گستر انواع لوله و همچنین لوله‌های بدون درز را تولید می‌کند که واردات این محصولات، ضربه ای برای تولیدات داخلی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت لوله گستر اسفراین ۱۰۵ هزار تن است، ادامه داد: اما این شرکت با ظرفیت ۷۰ هزار تن در حال فعالیت است.

برزین با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت با ۲۵ درصد توان خود در حال فعالیت است، اظهار کرد: نیاز کشور به لوله حدود ۶۰ هزار تن است و این شرکت می‌تواند ۱۰۰ درصد نیاز کشور را برآورده سازد این درحالیست که بخشی از این نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.

وی از دولت درخواست کرد تا تمامی محصولات مورد نیاز خود را از این شرکت تامین کند تا این شرکت بتواند به حیات خود ادامه دهد.

مدیر عامل شرکت لوله گستر اسفراین همچنین از دولت درخواست کرد تا پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات این شرکت را انجام دهد چراکه شرکت لوله گستر اسفراین تکمیل کننده یک زنجیره ارزش تولید است که سنگ آهن از خواف برداشت شده و بعد از گذراندن مراحل متعدد در شرکت‌هایی همچون فولاد اسفراین در این شرکت تبدیل به لوله می‌شود.