رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت:

در صورت لحاظ تولید موتور و گیربکس، قرار داد رنو و ایدرو مورد استقبال قرار می گیرد

رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت گفت چنانچه در قرارداد ایدرو و رنو، تولید موتور، گیربکس و شاسی پیش بینی شده است، مورد استقبال قرار می گیرد.

در صورت لحاظ تولید موتور و گیربکس، قرار داد رنو و ایدرو مورد استقبال قرار می گیرد

به گزارش ایدرو نیوز ، دکتر شجاعی فرد که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما به همراه عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  و دکتر معظمی معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران شرکت کرده بود با اعلام این مطلب افزود البته من دکتر معظمی را فردی دلسوز می دانم و از گذشته ایشان را می شناسم و معتقدم اگر بحث ۳۰ درصد صادرات سالیانه در متن قرارداد لحاظ شده است، یک قرارداد خوبی خواهد بود.

دکتر شجاعی فرد با انتقاد از روند اجرای قرارداد تولید تندر ۹۰ و عدم پیگیری برای اجرای صحیح آن در حوزه داخلی سازی گفت اگر در قرارداد جدید ایدرو و رنو مباحثی چون داخلی سازی، صادرات ۳۰ درصدی، سرمایه گذاری مستقیم شرکت رنو با آورده پولی لحاظ شده باشد، ما دست دست اندرکاران این قرارداد را می فشاریم.

وی با هشدار به اینکه  مبادا  مانند قرارداد تولید تندر ۹۰ به بهانه های گوناگون درصد داخلی سازی ۴۰ درصد به ۲۰ درصد برسد، گفت در عمل باید مراقب بود که طرف فرانسوی، نقشه و مهندسان خود را به عنوان آورده و سهم خود در قرارداد منظور نکند و واقعا مطابق قرار داد دست به سرمایه گذاری مشترک بزند.

گفتنی است در این گفت و گو، دکتر معظمی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن استقبال از نقد دکتر شجاعی فرد ، تاکید کرد در متن قرارداد ایدرو و رنو، تولید موتور، شاسی و گیربکس لحاظ شده و رنو آورده مالی به کشور خواهد آورد و برای اجرای دقیق قرارداد نظارت کافی اعمال خواهد شد.