رئیس هیات عامل ایدرو در برنامه ۱۸۰ درجه شبکه افق :

اگر برجام نبود و تحریم ها باقی بود، ادامه و اتمام پروژه های پارس جنوبی ممکن نبود

منصور معظمی استاد دانشگاه وکارشناس حوزه نفت در برنامه ۱۸۰ درجه شبکه افق با تاکید بر این مطلب که نفت یک کالای استراتژیک سیاسی است، گفت: نفت صرفاً تابع قانون عرضه و تقاضا نیست و مولفه های بسیاری بر آن موثر است.

اگر برجام نبود و تحریم ها باقی بود، ادامه و اتمام پروژه های پارس جنوبی ممکن نبود

به گزارش ایدرونیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر معظمی با اشاره به عواقب تحریم نفت اظهار داشت : با وجود کاهش منابع مالی  و عدم دسترسی به  تجهیزات نفتی امکان اتمام فازهای پارس جنوبی و بهره برداری از انها ناممکن بود.
این استاد دانشگاه  با رد ادعای رستم قاسمی وزیر سابق نفت که با ادامه تحریم ها پارس جنوبی را به اتمام می رساندند ، گفت : با این موضوع مخالفم و تصمیم مناسب دولت جدید در فاز بندی و اولویت بندی آن سبب شد که با رفع تحریم ، به سرانجام خوبی برسد.
وی تاکید کرد : اگر برجام به کمک نمی آمد  توسعه در صنعت نفت کلا متوقف می گردید .
وی افزود:  امروز شرکت های بزرگ نفتی آماده اند در کشور سرمایه گذاری کنند ما باید در قالب قراردادها و الگوهای صحیح  و استفاده از توان داخلی اقدام کنیم و این شدنی است چرا که بعد از برجام در صنعت خودرو  این اتفاق افتاد و سرمایه گذاری هایی بعمل آمد.
رئیس سازمان گسترش صنعت با اشاره به اینکه عدم قدرت ریسک مدیران جدید ترین مسئله کشور است گفت : منابع مالی و تجهزات را می شود تامین کرد اما چون جسارت تصمیم گیری از مدیران گرفته شده، از فرصت برجام در صنعت نفت کمتر استفاده می شود .
وی افزود : نهادهای نظارتی  زیاد شده اند اما بیشتر به  دنبال مچ گیری هستند و خود را وارد حوزه اجرا می کنند.
این استاد دانشگاه همچنین در این گفت‌وگو با بیان اینکه نفت قرار است برای ما نعمت باشد نه نغمت گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بارها موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و توجه به این موضوع راهگشاست