مشارکت ایران و هلند در صنعت کشتی‌سازی

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) از مشارکت این شرکت با هلند در زمینه‌های مهندسی، تبادل فناوری، ارتقای مهندسی و ساخت و تامین تجهیزات خبر داد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از انرژی امروز، حمید رضاییان‌اصل در گفتگویی در خصوص بهبود ارتباط ایزوایکو با کشورهای دیگر پس از برجام گفت: پس از برجام ایزوایکو توانست به منظور توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌های مشترک در حوزه صنایع دریایی با برخی از کشورها ارتباطات جدیدی ایجاد کند. یکی از این کشورها هلند است.
او ادامه داد: ما تمایل داریم از توانایی کشور هلند در زمینه کشتی‌سازی، ساخت لایروب‌ها، یدک‌کش‌ها، و دانش تخصصی هریک  از این بخش‌ها بهره‌مند شویم.
او با بیان اینکه «آذر گذشته تفاهم‌نامه همکاری بین  ایزوایکو و شرکت آی اچ سی هلند امضا شد» می‌گوید: این تفاهم‌نامه همکاری برای ساخت کشتی و تبادل فناوری بین مجتمع کشتی‌سازی صنایع فراساحل ایران( ایزوایکو) و شرکت IHC هلندی است که با حضور وزیر زیرساخت و محیط زیست هلند امضا شد.
مدیرعامل ایزوایکو درباره موضوع تفاهمنامه گفت: مهم‌ترین موضوعات مورد تفاهم شرکت ایزوایکو و شرکت IHC هلند، در زمینه های مهندسی، تبادل فناوری، ارتقای مهندسی ایزوایکو و ساخت و تامین تجهیزات با یکدیگر است.
رضاییان اصل افزود: هلند کشوری دریایی و دارای صنعت کشتی‌سازی بسیار قوی است که می‌تواند موجب ارتقای ایزوایکو شود.