۵۰ درصد مطالبات شرکت لوله گستراسفراین تا پایان سال پرداخت می شود

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ درصد مطالبات شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت های نفتی با دستور وزیر نفت و معاون اول رئیس جمهوری پرداخت شده است یا تا پایان امسال پرداخت می شود.

به گزترش ایدرونیوز ، هادی قوامی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا مجموع مطالبات این شرکت را ۷۰۰میلیارد ریال دانست و گفت: هفته گذشته ۲۰۰میلیارد ریال از ۳۵۰ میلیارد ریال آن به شرکت لوله گستر اسفراین پرداخت شد.
وی اظهار کرد: این شرکت هم ۱۰۰میلیارد آن را به مجتمع فولاد اسفراین بابت طلب از شرکت لوله گستر داد و مابقی هم صرف پرداخت حقوق پایان سال کارگران این شرکت صنعتی می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۵۰میلیارد ریال آن نیز تا پایان سال به حساب شرکت لوله گستر واریز می شود.
شرکت لوله گستر اسفراین یکی از شرکت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) که به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری- مغزی مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز کشور، رشد و توسعه منطقه و هم افزایی با شرکت مجتمع صنعتی اسفراین به عنوان بزرگترین تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز احداث شد و با ظرفیت اسمی ۱۰۰هزار تن در سال ۱۳۸۵ در این شهرستان به بهره برداری رسید .
این شرکت دارای پنج خط تولیدی شامل خط نورد، خط عملیات حرارتی، خط تکمیلی کیسینگ، خط تکمیلی تیوبینگ و خط کوپلینگ (اتصالات) بوده و با ۶۴۲ نفر پرسنل در حال تولید و عرضه محصولات خود (از اندازه ۱/۹ تا ۱۶ اینچ) به بازار مصرف است.
شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارابودن دو صنعت بزرگ و مهم فولاد و لوله گستر، قطب صنعتی خراسان شمالی است.