ایران و قزاقستان شرکت حمل و نقل مشترک تأسیس کردند

تأسیس شرکت مشترک کشتیرانی ایران و راه آهن قزاقستان وارد مرحله تازه و اجرایی شد.

به گزارش ایدرونیوز مراسم امضاء سند نهایی تأسیس شرکت مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و راه آهن قزاقستان (KTZZ) در دفتر مرکزی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، باحضور رئیس شرکت دولتی حمل و نقل قزاقستان و سفیر این کشور در تهران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات ارشد دو شرکت برگزار شدتا این قرارداد وارد مرحله اجرایی خود شود.

گفتنی است پیش از این نیز موافقتنامه تأسیس شرکت مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و راه آهن قزاقستان در حاشیه سفر دی ماه سال جاری دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان به قزاقستان به امضای مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و دایاس ایسکاکف رئیس شرکت راه آهن قزاقستان KTZ Express رسیده بود که با مراسم اخیر، این توافقنامه وارد مرحله اجرایی خود شد. محل اصلی دفتر شرکت مشترک مذکور در منطقه آزاد بندر انزلی تعیین شده است.

خاطر نشان می شود شرکت مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و راه آهن قزاقستان در زمینه حمل و نقل ترکیبی فعالیت خواهد کرد و در زمینه تسهیل تجارت با کشورهای حوزه CIS وایجاد دسترسی این کشورها به آبهای آزاد از طریق بنادر جنوبی ایران و خلیج فارس بسیار مؤثر است.