در جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو عنوان شد :

تحقق صد در صدی برنامه تولید خودرو در سال ۹۵

در چهل و هشتمین جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و سایر اعضا برگزار شد، عنوان شد که صد در صد برنامه تولید خودرو در سالجاری محقق شده است.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ، مهندس نعمت زاده در این نشست با اشاره به عملکرد خوب خودرو سازان در سال ۹۵ گفت : خودروسازان باید به تحقق اهداف صادراتی در صنعت خودرو  جهت  رقابت با همتاهای خارجی در بازار توجه بیشتری داشته باشند.

جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو

جلسه شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو

وی اظهار امیدواری کرد با وجود موانع موجود، بتدریج راه برای فعالیت منسجم تر خودرو سازان هموارتر گردد و افزود : استفاده از روشها و مکانیزمهای فاینانس و یوزانس درازمدت می تواند کمک موثری برای  فعالیت خودروساز باشد .
وزیر صنعت ،  معدن و تجارت با تاکید بر پیشران بودن صنعت در اقتصاد و سپس خودرو در صنعت یاد آور شد : خودروسازان با مدیریت قوی و شناخت بازار در داخل و خارج کشور در تلاش باشند که بازارهای جدید ایجاد کنند و مشتری و بازار بیشتری جذب نمایند
وی با طرح پیشنهاد ایجاد یک شرکت مشترک خودرو ساز یا قطعه ساز با یک برند و طراحی ایرانی از اعضای این نشست درخواست نمود ضابطه مندی را مدار فعالیتهای سال ۹۶ در صنعت خودرو قرار دهند.
در ادامه این نشست گزارشی از تولید شرکتهای خودرو ساز ارائه گردید و عنوان شد که تا پایان بهمن ماه امسال در مجموع یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۳۹۸ دستگاه خودرو تولید شده است که ۳۹٫۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است .
همچنین مطرح شد که تولید سواری تا بهمن ماه امسال به میزان یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۲۷۷ دستگاه بوده که ۴۱٫۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و ۷۱ هزار و ۷۰۴ دستگاه وانت تولید شده که با  ۷٫۲ درصد افزایش روبرو بوده است و ۷۲۳ دستگاه مینی بوس و میدل باس تولید شده که با ۳۴٫۶ درصد رشد مواجه بوده و یک هزار و ۶ دستگاه اتوبوس با ۵۲٫۲ درصد افزایش و ۱۲ هزار و ۶۸۸ دستگاه کامیونت ، کامیون وکشنده با ۳۶٫۶ درصد افزایش تولید شده است .