در دیدار با رئیس ایدرو بیان شد:

ابراز امیدواری معاون نخست وزیر اسلواکی به توسعه روابط دو جانبه

معاون نخست وزیر اسلواکی با اعلام خوشحالی از سفر به ایران و دیدار و گفت گو با مسئولان ایدرو گفت امیدواریم مذاکرات امروز منجر به توسعه همکاری های دو جانبه گردد.

به گزارش ایدرو نیوز پیتر بلکرینی معاون نخست وزیر کشور اسلواکی که در راس هیاتی بلند پایه متشکل از وزرای اقتصاد و خزانه داری آن کشور از ایران دیدن می کند ،‌عصر روز سه شنبه با حضور در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با دکتر معظمی معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو گفت و گو کرد.

بلکرینی در مصاحبه ای با ایدرو نیوز گفت : در دیدار امروز صاحبان صنایع اسلواکی با مدیران عامل شرکت های ایرانی بطور مستقیم مذاکره کرده و بستگی به نوع فعالیت در مورد همکارهای آتی ،‌برنامه ریزی خواهند کرد.

این خبر حاکی است دکتر معظمی رئیس هیات عامل ایدرو نیز با اشاره به اینکه بعد از برجام فرصت های متعددی جهت توسعه همکاری ها با کشورهای خارجی فراهم شده است گفت : سازمان گسترش درصدد استفاده از فرصت های بوجودآمده بمنظور ایجاد همکاری های دوجانبه با شرکت های خارجی برآمده است.

وی اظهار داشت ایدرو بعنوان سازمان توسعه ای بدنبال آن است که بخش خصوصی را تقویت کرده و ازطریق سرمایه گذاری طرف های خارجی و مشارکت بخش خصوصی ،‌صنعت کشور را توسعه بدهیم.

وی افزود ما در صدد هستیم در دو بخش با کشور اسلواکی همکاری کنیم .  یک بخش مربوط به مشارکت شرکت های اسلواکی در سرمایه گذاری داخلی و دوم حضور شرکت های اسلواکی در بخش انرژی و سرمایه گذاری در این بخش است.

رئیس ایدرو با اشاره به اینکه ایدرو اساسا بدنبال واردات نیست اظهار داشت : اصولا ما صنایع را تشویق می کنیم که صادرات محور باشند و هرگونه حضور شرکت های خارجی در بازار ایران را بشرط سرمایه گذاری قبول می کنیم. و در این راستا ایدرو بعنوان تسهیل کننده و شتاب دهنده فعالیت بخش خصوصی در کشور عمل می کند و ما می دانیم دنیای تجارت و کسب و کار دنیای فرصت هاست و همه بدنبال دستیابی به فرصت ها هستند و تاکنون مذاکرات خوبی در جهت استفاده از طرفیت های متقابل میان ایران و اسلواکی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.