در نشست ایران فرهنگی در جهان امروز:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بهترین مسیر تداوم حیات جامعه، گفت وگو است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اصحاب اندیشه و فرهنگ که با عنوان ‘ ایران فرهنگی در جهان امروز’ برگزار شد گفت: بهترین مسیر برای تداوم حیات جامعه، گفت وگو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: بهترین مسیر تداوم حیات جامعه، گفت وگو است

به گزارش ایدرونیوز به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری سه شنبه شب در این نشست که با حضور جمعی از هنرمندان، رسانه ها و دولتمردان در تالار وحدت تهران برگزار شد افزود: اهالی فرهنگ و هنر انسان هایی با فضیلت ، با معرفت ، با اخلاق و دارای طبیعتی انسانی هستند و سرمایه های ملی محسوب می شوند.
عضو کابینه دولت اظهار داشت: مبنای شعار دولت یازدهم گفت و گو بوده است؛ در گفت و گو ، انتقاد و درک متقابل وجود دارد که همگی سبب کاهش تنش ها در جامعه خواهد شد.
صالحی امیری افزود: چهار کانون اثربخش در هر جامعه ای وجود دارد که شامل نخبگان ، اصحاب هنر، مردم و رسانه ها می شود. در این بین، رسانه ها با انتقال نگاه نخبگان به دولتمردان و بالعکس، حلقه واسط قدرت و مردم هستند.
وی از مردم به عنوان کانون بزرگ و اقیانوس بیکران یاد کرد .
وزیر ارشاد ادامه داد: تجربه های جهانی نشان می دهد برای داشتن جامعه ای سالم و کلی نگر، نیازمند تعامل این چهار کانون هستیم. تعامل این کانون ها ارتباط حاکمیت با مردم را تسهیل می کند.
صالحی امیری گفت: به جای اینکه در شرایط غیر اخلاقی سخن بگوییم، باید در فضای گفت و گو مشکلات جامعه را حل کنیم. جامعه ای که گفت و گو در آن وجود دارد خشونت از آن خارج می شود و در نتیجه، فضیلت های اخلاقی افزایش پیدا می کند.
وزیر ارشاد با بیان اینکه هنرمندان ،اصحاب سینما، موسیقی و رسانه در گفت و گوهای مستقل به نتایج موثرتر دست می یابند افزود: گفت و گو باید به یک فرهنگ ملی تبدیل شود و تخریب ها کاهش یابد.
در نشست ‘ ایران فرهنگی در جهان امروز’ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد و مسعود نیلی مشاور اقتصادی رییس جمهوری حضور داشتند.
همچنین حجت اله ایوبی رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد ، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما ، حبیب ایل بیگی معاون ارزشیایی و نظارت سازمان سینمایی و خسرو طالب زاده مشاور وزیر ارشاد به جمع حاضر پیوستند.
در این مراسم شخصیت های فرهنگی و هنری از جمله محمد مهدی عسگری پور ، سیامک اطلسی ، اسماعیل خلج، قطب الدین صادقی، فرشته طائر پور، علی سرتپی، سیروس الوند، سهیل معینی، محمد متوسلانی، بهروز بقایی، مسعود دلخواه،‌ سعید شهروز، محمد فیلی و ناصر آقایی نیز از میهمانان حاضر بودند.