نوبخت: دولت ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به متروی اهواز اختصاص داد

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای اتمام طرح متروی اهواز ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد تا بر اساس تعهدات مسئولان اجرایی مترو این پروژه ظرف ۱۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا محمدباقر نوبخت سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح متروی اهواز در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی روند اجرا و مشکلات آن اظهار کرد: آنگونه که مسئولان اجرایی این پروژه اظهار می کنند حدود ۲۳ کیلومتر از متروی اهواز در ماه های آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به بازدیدهای امروزش از ایستگاههای مختلف متروی روند اجرای این طرح را خوب ارزیابی کرد و گفت:پس از سفر هفته قبل رییس جمهوری به خوزستان و دستور وی برای اتمام طرح متروی اهواز اعتبار یاد شده برای تکمیل آن تخصیص یافت.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: امیدواریم باتوجه به آماده شدن این مترو،حمل و نقلی ریلی زیرزمینی بتواند در بهبود محیط زیست و کیفیت هوای این شهر نیز تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی بیان کرد: ۶۰۰میلیارد ریال یاد شده طی روزهای آتی تخصیص می یابد تا بر اساس تعهد اعلام شده مسئولان اجرایی این پروژه مسیر فرودگاه تا مصلی اهواز را تا قبل از پایان سال ۹۶ آماده بهره برداری نمایند.
عملیات اجرایی قطار شهری اهواز در سال ۱۳۸۵شروع شد و قرار بود دو ساله به اتمام برسد ولی با گذشت ۱۰سال از شروع عملیات اجرایی آن هنوز تاریخی برای بهره برداری از گام نخست آن اعلام نشده است.
شرکت چینی کیسون پیمانکار این پروژه و شرکت چینی نورینکو فاینانسور قطار شهری اهواز است.
سخنگوی دولت امروز سه شنبه در سفر یک روزه به استان خوزستان از پروژه های عمرانی شهرستانهای ایذه و باغملک و مسجد سلیمان و روستاهای بدون جاده حاشیه سد کارون ۳ و روند اجرایی پروژه مترو اهواز بازدید کرد.
شرکت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان، پیگیری اجرای طرح های آب و فاضلاب استان و بررسی مشکلات ریزگردها از برنامه های سفر یکروزه نوبخت به خوزستان اعلام شده است.