توجه دولت به دو کارخانه مهم در سیستان و بلوچستان

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:احداث کارخانه لاستیک،احیا کارخانه بافت بلوچ وتقویت معدن آنتیموان در سیستان و بلوچستان از اولویت های صنعتی و معدنی است.

به گزارش شاتا، محمد رضا نعمت زاده در دیدار با روسای سازمان های هم خانواده صنعت و معدن سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه صنعتی در این استان افزود:محور بزرگ آنتیموان که از تربت جام تا زاهدان ادامه داشته و بیش از ۲۰۰هزار تن ذخیره دارد زمینه خوبی برای استخراج آنتیموان بوده و با توجه به تجربه تازه کشور درباره این ماده معدنی و صادرات محور بودن آنتیموان فرصت های ارزشمندی برای ایران در افزایش درآمدهای معدنی است.
وی با اشاره به مشکلات کارخانه بافت بلوچ نیز اظهار کرد: برای احیا این کارخانه بیش از یک سال و نیم تلاش شده و در حال حاضر بیش از ۶میلیون یورو تجهیزات کارخانه را حریداری کرده ایم.
نعمت زاده با اشاره به سابقه طولانی ایران در زمینه همکاری با لاستیک سازان معتبر جهان تاکید کرد:ایران پایه فنی و دانش تولید لاستیک خوب را دارد اما با هدف توسعه صادرات این صنعت قصد داریم با مشارکت تولیدکنندگان جهانی لاستیک و برندهای معتبر کارخانه لاستیک سیستان و بلوچستان را راه اندازی کنیم.