قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایزوایکو:

رشد و توسعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در سالهای اخیر مطلوب بوده است

رضا رحمانی در بازدید از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ضمن اشاره به این نکته که مجموعه ایزوایکو یکی از دغدغه های وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده که امروز سازمان یافته است گفت: رشد و توسعه مطلوب این مجتمع مورد توجه ویژه این وزارتخانه بوده است.

به گزارش ایدرونیوز ، وی ضمن تقدیر از این مجموعه تأکید کرد، علیرغم مشکلات، این مجموعه توانسته سفارش ساخت کشتی بگیرد و از توانمندیهای خود در جهت رسیدن به اهداف پیش رو بهره ببرد.

رحمانی افزود: توانمندی‌های ایزوایکو در بخش‌های مختلف توانسته بخشی از نیاز داخلی را تأمین کند و بدون شک در سایه یک نگاه ویژه به این حوزه می‌توان دستاوردهای هر چه بیشتری را از این صنعت شاهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت‌های دریایی کشورمان به عنوان موهبتی الهی یاد کرد و ضرورت حضور ایران در عرصه‌های مختلف دریایی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: راه اصلی حضور ایران در آبهای بین‌المللی و دریاها و اقیانوس‌ها، صنعت کشتی‌سازی است که ما در شمال و جنوب کشور از این ظرفیت با ارزش برخورداریم.

رحمانی گفت: دریاها صرفا کارکرد تجاری ندارند بلکه با رشد توانمندی‌های فنی و تکنیکی شاهد گسترش توجه به دریا از سوی کشورهای مختلف هستیم که در سایه توسعه صنایع دریایی بوجود آمده است.

وی همچنین بیان داشت: ایزوایکو می‌تواند ضمن تداوم حضور در عرصه ساخت و تعمیر نیازهای صنعت نفت کشورمان در حوزه دریا و همین‌طور ساخت و تعمیر کشتی‌، در زمینه تأمین نیازهای خاص شیلاتی نظیر تجهیزات و تأسیسات مورد نیاز برای پرورش ماهی در دریا و حتی تأمین تجهیزات مورد برای توسعه شهری نیز مشارکت کرده و حضور فعال‌تری داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: صنعت کشتی‌سازی یک صنعت مولد است و اگر چرخ این صنعت در کشورمان بگردد و اگر به رونق آن توجه ویژه‌تری داشته باشیم، صنایع متعدد وابسته به آن نیز رونق می‌گیرند و اشتغال در کشورمان تقویت می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در بخشی از این بازدید، گزارشی از فعالیت‌های این واحد بزرگ صنعتی را تشریح و همین طور از آغاز گازدهی سکوی فاز ۱۷b ساخته شده در ایزوایکو در عسلویه در مدت کوتاهی از زمان نصب خبر داد.