استاندار لرستان:

فاز اول کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار لرستان گفت: فاز اول این پروژه با ۵۲ هزار تن لاستیک سبک و اشتغال‌زایی هزار و ۳۰۰ نفر در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از فارس ، هوشنگ بازوند امشب در بازدید از کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد ضمن یادآوری اینکه اجرای این پروژه در ابتدا با مشکل زمین روبه‌رو بود، اظهار داشت: مشکل زمین باعث شد مدت زیادی این پروژه از روند اجرایی عقب بماند که برای حل آن قراردادی برای صاف کردن سطح زمین با توجه به شیب‌ تندی که داشت با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بسته‌ شده است.

استاندار لرستان حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: فاز اول این پروژه با ۵۲ هزار تن لاستیک سبک و اشتغال‌زایی هزار و ۳۰۰ نفر در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکل زمین این پروژه با مشکلات دیگری از جمله آب و برق مواجه بود که مشکل برق برطرف شده و برای آب نیز از تخصیص صنعتی انتقال آب کاکارضا بهره گرفته شده است.

این مسوؤل بیان کرد: یکی از درخواست‌های استان از هیئت دولت در سال ۹۳ بحث زیرساخت‌های صنعتی بود و این درحالی است که طبق اعتقادات باید یک سری پروژه‌های بزرگ در استان به وجود بیاید تا پروژه‌های کوچک‌تری نیز در ادامه آن‌ها انجام شوند.

بازوند اضافه کرد: یکی از این پروژه‌های بزرگ این کارخانه است که باید سرمایه‌گذار بخش خصوصی با ایدرو مشارکت می‌کرد، که بر این اساس در روز اول قرار شده ۲۰ درصد ایدرو و ۸۰ درصد سرمایه‌گذار بخش خصوصی باهم همکاری کنند.

استاندار لرستان گفت: به این صورت چندین سرمایه‌گذار در این رابطه مراجعه کردند که درنهایت یک سرمایه‌گذار از تبریز ۸۱ درصد سهام را برداشته و ۱۹ درصد هم شرکت ایدرو برعهده گرفته است.

وی در پایان سخنان خود مطرح کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاران صندوق توسعه ملی اعلام کرد که اگر شریک بخش خصوصی بیشتر از ۱۹ درصد به عهده گرفته باشد نمی‌توان از صندوق پرداختی به این پروژه‌ها داشته باشیم که خوشبختانه این موضوع نیز حل‌ شد.