- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

قانون مالیات بر ارزش افزوده با یک جمله اصلاح نمی شود / به زودی تولید خودرو در سمنان آغاز می شود

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان،افزود :  هنوز هم معتقدم مالیات بر مصرف برای کشور بهتر است ولی با یک جمله و اضافه کردن در برنامه ششم توسعه این مساله حل نمی شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان

وی با بیان اینکه دروغ و تهمت و افترا ذهن ها را درگیر می کند اظهارداشت: پارسال عده ای کمپین نخریدن خودرو را راه  انداختند  چون خودرو نقش پیشران را در صنعت دارد  و از آنجا که انتخابات هم نزدیک بود خواستند از این حرکت نتیجه بگیرند اینها حرکت نخریدن خودروی داخلی را راه انداختند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر خرید کالای داخل تاکید کردند اما من این موضوع را پیگیری کردم و در نهایت اسامی این افراد به مقامات مربوطه اعلام شد.

نعمت زاده  با بیان اینکه  امسال رشد ۴۰ درصدی را در تولید خودرو شاهد بودیم افزود : علی رغم اینکه چند سالی بود واحد خودرو سازی سمنان متوقف بود الان بخش خصوصی فعال شده و به زودی تولید خودرو در سمنان آغاز می شود.

وی گفت : با وجود  مشکلات گرمسار و حل شدن آنها امسال کلنگ منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به زمین زده شد و ۵ سرمایه گذار جدید برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند و با توجه به موقعیت خوب آن و مرکز ارتباطی شمال – جنوب و شرق و غرب توصیه می کنم سرمایه گذاران در این منطقه ورود کنند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت  اظهار کرد : اخیراً لایحه دائمی را در زمینه ارزش افزوده بعد از بررسی های بیشتر در کمیسیون‌های دولت تکمیل کردیم و به مجلس فرستادیم  و امیدواریم با این لایحه ، نواقص آن کاهش پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد ۱۴ تا ۱۵ منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی در کشور، گفت: هدف از ایجاد مناطق ویژه، مستثنی شدن سرمایه‌گذاران از بخشی از مقررات جاری کشور بوده است تا شاهد توسعه صادرات غیر نفتی باشیم.

نعمت زاده  یادآور شد : در دوران سازندگی سمنان صنعت عمده ای نداشت و با تلاش دولت شهرکهای صنعتی ایجاد شد و امروز در این استان ۳ منطقه ویژه اقتصادی هم در گرمسا رو هم سمنان فعال شده و دامغان هم به بخش خصوصی واگذارشده است