عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان :

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در آینده نزدیک تبدیل به بزرگترین قطب کشور می شود

در برنامه ششم توسعه کشور باید به رشد ۸ درصدی برسد که حداقل ۵/۲ درصد از این رشد از طریق سرمایه گذاری و ۲/۸ درصد از طریق بهره وری خواهد بود.

به گزارش ایدرونیوز ، نماینده مردم گرمسار در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با بیان اینکه اگر بخواهیم به چشم انداز ۱۴۰۴ دست یابیم چاره ای نداریم جز اینکه تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه گذاری به کار بریم ، تصریح کرد : در برنامه ششم توسعه ما باید به رشد ۸ درصدی برسیم که حداقل ۵/۲ درصد از این رشد از طریق سرمایه گذاری و ۲/۸ درصد از طریق بهره وری خواهد بود.

غلامرضا کاتب در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان

غلامرضا کاتب در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان

غلامرضا کاتب افزود : برای اینکه به این هدف دست یابیم ، دولت باید متوسط سرمایه گذارای را با رشد ۲۱درصد در طول برنامه ششم توسعه تنظیم کند.

وی با اشاره به اینکه میانگین رشد اقتصادی امسال ۵درصد بوده ، رسیدن به رشد اقتصادی پیش بینی شده ۷/۶ درصد برای سال ۹۶ را دست یافتنی خواند .

نماینده مردم گرمسار و آرادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امنیت ایران در منطقه و ثبات اقتصادی کشور تصریح کرد : مورد دیگری که در برنامه ششم توسعه ، بانک مرکزی را مکلف کردیم که سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را به ۴۰درصد برساند.

کاتب بحث ارزش افزوده را یکی از چالش های بخش تولید خواند و ابزار امیدواری کرد که این مساله در تدوین بودجه سال ۹۶ حل شود .

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود : بایست ماخذ نهایی مالیات ارزش افزوده در مصرف نهایی قرار گیرد و این حرکت برای بخش تولید نویدبخش است .

 کاتب هم چنین افزود : در برنامه ششم توسعه تکلیف کردیم که حداقل سالانه ۱۰درصد قاچاق کالا کاهش یابد و دولت مکلف شده ۲۰درصد مکشوفه قاچاق کالا را در بخش مشوق صادراتی هزینه کند .

نماینده مردم گرمسار و آرادان در پایان پیش بینی کرد : منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در آینده نزدیک تبدیل به بزرگترین قطب کشور شود و تاکنون ۳۷ میلیارد تومان قراردادهای پیمانکاری منطقه به امضاء رسیده است .