سخنرانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در همایش بهبود سیستم های مدیریت شهری

دکتر محمدعلی محمدی در همایش “بهبود سیستم های مدیریت شهری” که ۲۷ بهمن ماه در ساختمان شماره ۲ سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: صحبت از بهبود فرایندها باید همراه با شاخص باشد؛ چیزی را که نتوانیم اندازه بگیریم نمی توانیم آن را مدیریت کنیم.

به گزارش ایدرونیوز ، وی با اشاره به دو مولفه اثربخشی و کارآیی به عنوان مولفه های اساسی بهره وری اظهار داشت: هر قدر در فرایندها خوب باشیم، باز هم می توانیم بهتر شویم. عالی بودن فرایندی بی انتها است چرا که در عرصه رقابت جهانی باید بتوانیم با بهبود مستمر شایستگی و قابلیت های خود را اثبات کنیم و سهم خود را از اقتصاد دنیا بگیریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان تفاوت نگرش های فرایندی و غیرفرایندی افزود: نگاه ما به بهبود سیستم ها و اصلاح فرایندها نگاهی پیشگیرانه است و به همین دلیل بحث استانداردهای مدیریت کیفیت مطرح می شود.

وی با تشریح مدل های مختلفی که برای شناخت و عارضه یابی فرایندها کاربرد دارد، گفت: در نگرش فرایندی چهار مورد “درک” ، “شناسایی، تشریح فرایند و ارزش افزوده” ، “کارآیی” و اندازه گیری دارای اهمیت هستند.

دکتر محمدی با بیان این مطلب که اثربخشی درباره چرایی کارها بحث می کند و کارآیی از چگونگی آنها، به دسته بندی فرایندها پرداخت و فرایندی را مطلوب دانست که در آن اثربخشی و کارآیی هردو بالاست و برای بهره وری بیشتر باید بهبود مستمر در فرایند ایجاد کنیم.

وی درپایان اظهار داشت: هرجا تغییر اساسی در فرایندها اتفاق افتاده است، حاصل تغییر در الگوی ذهنی افراد بوده است.