فرماندار گرمسار:

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان برگزار می‌شود

فرماندار گرمسار گفت: پایان بهمن ماه همایش بین المللی فرصت‌ها‌ی سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تأکید بر منطقه ویژه اقتصادی گرمسار برگزار می‌شود.

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان برگزار می‌شود

به گزارش ایدرونیوز به نقل از تسنیم ، داریوش طاهری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از فعالیت‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه در راستای روشن‌سازی دستاوردهای دولت و نظام برای مردم و تعامل ویژه این قشر با فرمانداری و استانداری اظهار داشت: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنعت و معدن استان سمنان با تأکید بر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان گرمسار در روز ۳۰ بهمن ماه در سازمان مدیریت صنعتی، ساختمان مرکز مطالعات‌بهره‌وری منابع انسانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برخی ظرفیت‌ها و فواید برگزاری این همایش افزود: این مراسم با ۶ محور صنایع نساجی و چرمی، غذایی و دارویی، برق و الکترونیک، فلزی، نوین و صنایع معدنی برگزار می‌شود.

فرماندار گرمسار در ادامه با تأکید بر ظرفیت‌های مطلوب منطقه ویژه‌ اقتصادی این شهرستان اذعان کرد: ۵۰  درصد از صنعت استان سمنان در شهرستان گرمسار استقرار یافته و به فعلیت رساندن این ظرفیت عظیم از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

طاهری جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: برگزاری این مراسم نتایج مثبتی را در راستای خروج ازرکود اقتصادی در استان سمنان و شهرستان گرمسار و ایجاد تحول در صنعت این شهرستان در پی دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش‌های متعدد از اهداف عالی همایش فرصت‌های سرمایه گذاری است افزود:  محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت و معدن و تجارت، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور، محمدرضا خباز استاندار سمنان و غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرمسار و آرادان از سخنرانان این همایش هستند.

فرماندار گرمسار با تأکید براینکه تمام ظرفیت استان سمنان در بخش صنعت، معدن و تجارت در این همایش به‌کارگیری می‌شود خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به لحاظ نزدیکی به تهران و ظرفیت‌های مطلوب اقتصادی بهترین فضا برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج از کشور است که باید این منطقه در بین آنان تبلیغ، تشریح و شناسانده شود.

طاهری ایجاد اشتغال پایدار را از ثمرات این همایش برای استان سمنان شهرستان گرمسار دانست و گفت: فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موثران اقتصادی، بنگاه های اقتصادی دولتی و یا خصوصی، برخی سفیران و مؤسسات بین‌المللی از مدعوان این مراسم هستند.

وی اذعان کرد: درکنار سخنرانی‌های این مراسم یک پنل برای صنعت،معدن و تجارت استان سمنان و یک پنل اختصاصی ویزه معرفی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است که برای معرفی به سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است.