عضو ارشد تیم مذاکره با رنو:

جدیدترین نسل سیمبل و داستر در ایران تولید می شود

یک عضو ارشد تیم مذاکره با شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد: طی قرارداد اخیر شرکت رنو فرانسه با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نسل جدید خودروهای رنو سیمبل و رنو داستر تولید خواهد شد.

به گزارش ایدرو نیوز ، بیوک علیمرادلو ضمن بیان این مطلب افزود: برخی از گمانه زنی ها در رابطه با تولید خودروهای کنونی رنو در قالب این قرارداد اشتباه است، زیرا خودروهایی که قرار است در ایران تولید شده حتی هنوز به بازارهای جهانی عرضه نشده و مدل هایی کاملا به روز خواهند بود.

وی گفت: نسل جدید رنو سیمبل یا به اصطلاح نیوسیمبل به تازگی معرفی شده و در عین حال رنو در حال طراحی نسل چهارم رنو داستر است که بر اساس قرارداد اخیر این خودرو نیز در ایران تولید خواهد شد.

جدیدترین نسل سیمبل و داستر در ایران تولید می شود

جدیدترین نسل سیمبل و داستر در ایران تولید می شود

وی افزود: در تمام دوران رایزنی ها و مذاکرات هدف اصلی ایجاد یک شرکت پویا و دارای زنجیره ارزش بسیار قدرتمند و مبتنی بر منافع ملی در بالاترین سطح مدنظر بوده تا براساس آن خلاءهای موجود در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور برطرف شود.

علیمرادلو با اشاره به انگیزه بالای رنو برای سرمایه گذاری مستقیم در ایران و ایجاد یک پایگاه تولید فعال در منطقه خاورمیانه، افزود: در چارچوب این قرارداد تولید سالانه ۱۵۰هزار دستگاه خودرو در دستور کار قرار گرفته و بر اساس آن قطعه سازان ایرانی طرف قرارداد با رنو وارد چرخه جهانی تامین قطعات این شرکت خواهند شد.

عضو ارشد تیم مذاکره با رنو تصریح کرد: در قالب این قرارداد ایجاد مرکز تحقیق و توسعه (R&D)، خطوط تولید به روز و پیشرفته، زنجیره تامین گسترده، ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش سراسری و همچنین انتقال دانش فنی طراحی و تولید قطعات گنجانده شده که در نوع خود یک گام بلند در صنعت خودرو و قطعه سازی محسوب می شود.

وی گفت: تعهد رنو برای صادرات ۳۰درصد از خودروهای تولید شده در ایران از طریق زنجیره جهانی رنونیسان یکی از مهمترین مفاد این قرارداد است و تولید این خودروها از ۴۰ تا ۸۰ درصد ساخت داخل نیز برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی رنو در قالب این قرارداد، افزود: در عین حال برنامه تولید ۳۰۰ هزار دستگاه موتور و گیربکس در دستورکار خواهد بود که این امر نیز برای صنعت خودرو و قطعه سازی ایران یک فرصت تاریخی خواهد بود.