رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

مجلس از قرارداد جدید رنو حمایت می کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قرارداد رنو و سازمان گسترش مورد حمایت نمایندگان مجلس خواهد بود چرا که با اجرایی شدن این قرارداد تولید کشور صادرات محور و منجر به فعال شدن صنعت قطعه سازی و صنایع کوچک وابسته به صنعت خودرو کشور خواهد شد.

به گزارش ایدرو نیوز ، عزیز اکبریان با بیان اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت بعداز دهه اول محرم گزارشی از قرارداد رنو با سازمان گسترش را ارائه خواد داد، گفت: با تماسی که با نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت انجام شده است و با اعلام شرایط که  این قرارداد داشته متوجه شدیم که این قرارداد برخلاف منافع ملی نیست و قراراست وی با حضور در صحن علنی مجلس توضیحات دقیق و کاملی را از این قرارداد به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

مجلس از قرارداد جدید رنو حمایت می کند

مجلس از قرارداد جدید رنو حمایت می کند

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به شرایطی که در این قرارداد گنجانده شده است شاهد ایجاد اشتغال و تقویت صنعت قطعه سازی کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه قرارداد رنو و سازمان گسترش مورد حمایت نمایندگان مجلس خواهد بود، ادامه داد:با اجرایی شدن این قرارداد  تولید کشور صادرات محور و منجر به فعال شدن صنعت قطعه سازی و صنایع کوچک وابسته به صنعت خودرو کشور خواهد شد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر در کشور محصولاتی تولید می شود که تولید آنها به هیچ عنوان صرفا اقتصادی ندارد و از رده خارج است؛ به طور یقین  با منعقد شدن این قرارداد در آینده شاهد  محصولات  با کیفیت  خواهیم بود.
اکبریان تصریح کرد: این گونه قرار داده ها می تواند در کنار ایجاد اشتغال در کشور و افزایش صادرات و ارز آوری به ورود تکنولوژی  و فنا وری های روز دنیا در صنعت خودرو کشور منجر شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:  اگر بخواهیم در صنعت خودرو فقط متکی به تولیدات داخلی بود  به طور یقین  از تکنولوژی و فناوری روز دنیا عقب خواهیم افتاد؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که صرف ورود فناوری های روز دنیا به کشور استقلال صنعتی ، خودکفایی در تولید و ایجاد اشتغال درکشور به فراموشی سپرده نشود.