وزیر کشور: ساخت ٢هزار واگن قطار شهری با مشارکت تولید کنندگان داخلی انجام خواهد شد

وزیر کشور برخط کردن مراکز معاینه فنی خودرو را از وظایف وزارت کشور دانست و گفت: تا خرداد سال جاری ۴۴۴ مرکز معاینه فنی در سراسر کشور به سامانه سیمفا متصل شده اند.

وزیر کشور: ساخت ٢هزار واگن قطار شهری با مشارکت تولید کنندگان داخلی انجام خواهد شد

به گزارش ایدرو نیوز ، به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین رونمایی از سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) که در سالن همایش پیامبر اکرم(ص) وزارت کشور و با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، این خبر را اعلام کرد.
وی با گرامیداشت ایام دهه فجر افزود: پیرو مصوبه سال ٩٣ دولت در خصوص آسیب شناسی حوزه حمل ونقل و ترافیک و آلودگی هوا یکی از وظایف وزارت کشور برخط کردن مراکز معاینه فنی بود.
وزیر کشور اظهار داشت: ظرف مدت یک سال از بهمن ٩۴ تا خرداد ۹۵ با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط مراکز به این سامانه متصل شدند. تاکنون، این سامانه کار آزمایشی خود را انجام داده و اکنون به روز شده است.
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نوسازی ٢هزار واگن قطار شهری از طریق فاینانس مصوب شده است، افزود: این اقدام با مشارکت تولید کنندگان داخلی و استفاده از حداقل ۵٠ درصد تولید داخل انجام خواهد شد.
وی با اشاره به نوسازی ۴٠ هزار تاکسی ادامه داد: در این زمینه همکاری خوبی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان محیط زیست و کار جمعی قابل توجهی صورت گرفت و از سال ٨۴ تاکنون این حجم نوسازی تاکنون نداشته ایم.
وزیر کشور اضافه کرد: هدف از این اقدامات، کاهش آلودگی هوا، دسترسی بهتر به حمل و نقل عمومی و جلب رضایت مردم و افزایش ایمنی خودروها بوده است.