با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد:

تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای

وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در شرکت سایپا دیزل گفت: با جایگزینی محصول جدید مصرف سوخت ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از  شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم گفت: خوشبختانه پس از برجام توافق جدیدی با یکی از خودروسازان تجاری اروپایی که شرکت ولوو است انجام شده و قراردادی منعقد شده برای تولید و واگذاری ۳۵۰۰ دستگاه خودروی کشنده که امروز به  ۱۰ نفر از خریداران، این خودروهای جدید اهدا می شود.

تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای

تحویل نخستین سری از کامیون های ولوو در طرح نوسازی حمل و نقل جاده ای

وی افزود: دولت به موضوع کاهش آلودگی هوا توجه خاصی دارد و بر همین اساس این قرارداد منعقد شده و در  آن به منظور جایگزینی با خودروهای فرسوده  و کاهش آلایندگی هوا، خودروهای کشنده جدید وارد ناوگان حمل و نقل کشور خواهد شد .

نعمت زاده گفت: هر کدام از خودروهای فرسوده تجاری در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶۰ تا ۶۵ لیتر سوخت مصرف می کنند و خودروهای جدید با وجودی که بسیار پرقدرت تر از خودروهای فرسوده هستند و حدود ۵۰۰   اسب بخار قدرت تولید می کنند با این حال در حدود ۳۰ تا ۳۵ لیتر سوخت مصرف می کنند که مصرف سوخت در آنها نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم از این طریق هرچه سریعتر خودروهای قدیمی که فرسوده شده اند و آلایندگی بالایی دارند را از رده خارج کنیم.

مهندس نعمت زاده گفت: عمر مجاز برای خودروهای تجاری در حدود ۳۵ سال است که در حدود ۷۰ هزار خودرو در حال تردد در جاده های کشور هستند و اولویت اول جایگزینی خودروهای جدید با این خودروهای قدیمی و فرسوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید کامیون در کشور نزدیک به ۴۰ هزار دستگاه در سال است ولی چون در این کار تسهیلات بانکی و کمک سایر ارگان ها نیاز است برای تعویض کامیون ها ، خودروسازان مختلف قرارد اد هایی را بر اساس توان تولیدشان منعقد کرده اند.

مهندس نعمت زاده افزود: در این طرح تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که به متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده تعلق خواهد گرفت.

بازدید مهندس نعمت زاده از خط تولید سه محصول جدید شرکت زامیاد

بازدید مهندس نعمت زاده از خط تولید سه محصول جدید شرکت زامیاد

هم چنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت زامیاد از خط تولید سه خودروی تجاری کامیون یورو کارگو و کشنده های استرالیس۵۰۰ و۵۴۰ بازدید و روند تولید این محصولات را بررسی کرد.