وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی ویژه خبری :

دلایل امضای قرارداد رنو با ایدرو

ایران ‌خودرو و سایپا درست است که مذاکراتی را با «رنو» انجام داده‌اند، اما نه قرادادی امضا کرده‌اند و نه قراردادی خواهند بست.

دلایل امضای قرارداد رنو با ایدرو

به گزارش ایدرونیوز ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب در خصوص اینکه سازمان گسترش با رنو قراردادی امضا کرده و ایران‌خودرو و سایپا نیز قراردادهای مجزا بسته‌اند و از سوی دیگر نیز شرکتی به نام نگین‌خودرو واردات را انجام می‌دهد، نگرانی‌هایی در خصوص زمینه آینده بازار خودرو وجود دارد، اظهار داشت: این صحبت‌ها را اصلاح می‌کنم؛ ایران‌خودرو و سایپا درست است که مذاکراتی را انجام داده‌اند، اما نه قرادادی امضا کرده‌اند و نه قراردادی خواهند بست.
وی ادامه داد: ما به این جمع‌بندی رسیدیم که آرای مختلف می‌تواند به ضرر کشور تمام شود، به همین دلیل سازمان ایدرو را که سهامدار دو خودروساز بزرگ کشور نیز هست با رنو وارد مذاکره کردیم که هم برای تولید داخل و سرمایه‌گذاری مشترک و نیز در صورت لزوم برای واردات اقدام کنند.

نعمت زاده افزود: نگین ‌خودرو نیز بخش خصوصی است که از سال‌ها قبل فعال بوده و واردات را انجام می‌داده است. قرار بر این شده که نگین‌خودرو نیز زیر نظر مشارکت ایدرو و رنو کار خود را انجام دهد و با حفظ استقلال سهام عمده آن، زیرمجموعه کار تلقی می‌شود.

وزیر صنعت، در پاسخ به اینکه برخی معتقدند توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به خودرو بیش از سایر بخش‌هاست و این رشد مربوط به بخش دولتی است و نه بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: خیر این‌گونه نیست. خودروسازی ما دولتی نیست، ما به عنوان حاکمیت سیاست‌گذاریم و این مسئله شامل بخش خصوصی و دولتی می‌شود. خوشبختانه با توجه به اینکه به حرف‌هایمان در این بخش توجه شده است، توانسته‌ایم کار را جلو ببریم.

منبع : پرشین خودرو