ضیائی در کارگروه «کاهش خطرپذیری در مناطق شهری» نشست منا تاکید کرد:

ضرورت بازبینی خطرات روزافزون سوانح در شهرها

رئیس جمعیت هلال‌احمر در کارگروه «کاهش خطرپذیری و تقویت پاسخگویی در مناطق شهری» نشست منا بر بازبینی خطرات روزافزون سوانح در شهرها و مناطق شهری، نقش جمعیت‌های ملی منطقه منا در کاهش خطرات شهری و پاسخگویی مناسب و به‌موقع در سوانح به‌ویژه در مناطق شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از جمعیت هلال‌احمر، سید امیرمحسن ضیائی با ریاست کارگروه «کاهش خطرپذیری و تقویت پاسخگویی در مناطق شهری» در نشست منا بر حساس‌سازی جامعه و افزایش آگاهی آنها نسبت به خطرات موجود در جامعه تاکید کرد.
ضیائی در این کارگروه همچنین بر شناسایی عوامل اصلی، آگاه‌سازی و حساس‌سازی جامعه به خطرات موجود در جامعه، تهیه نقشه خطر، همکاری همه‌جانبه با دولت و تمامی دست‌اندرکاران و تهیه منابع کافی برای پاسخگویی مناسب و تقویت عوامل اجرایی تاکید کرد.
در این کارگروه نمایندگانی از جمعیت‌های هلال احمر مصر، امارات، گروه مشورتی مدیریت سوانح فدراسیون بین‌المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و نهاد راکفلر در خصوص مهاجرین و آسیب‌پذیری شهرها، حساس‌سازی جامعه و افزایش آگاهی از خطرات موجود، بهبود برنامه‌ریزی در مناطق شهری و ارزش افزوده کار جمعیت‌های ملی در زمینه خطرات شهری، راههایی برای کاهش خطر سوانح در مناطق شهری سخنرانی کردند.