مهندس نعمت‌زاده در مراسم جایگزینی چهل هزارمین تاکسی فرسوده:

به زودی موتورهای دیزلی با استاندارد های یورو ۴ و ۵ و اتوبوس‌های سی ان جی سوز وارد بازار می‌ شود

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت اعلام کرد: به زودی موتورهای دیزلی با یورو ۴ به اضافه فیلتر ذرات و یورو ۵ به بازار خواهد آمد و در حال تولید اتوبوس‌های شهری با موتور سی ان جی سوز هستیم که در مرحله طراحی است.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا ، مهندس نعمت زاده در مراسم جایگزینی چهل هزارمین دستگاه تاکسی فرسوده در طرح کلید به کلید افزود: تولید خودرو و موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی در دستور کار هست و از ابتدای امسال ۱۵ هزار موتور سیکلت برقی در کشور تولید شده است.
وی اضافه کرد خوشبختانه از ابتدای تیرماه جلوی ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را گرفتیم و تولید موتورهای انژکتوری را آغاز کردیم و کیفیت لازم و استانداردهای محیط زیست و سازمان استاندارد را به دست آوردند و کار شروع شده تا هر چه زودتر عرضه شود.
مهندس نعمت زاده ادامه داد : از اوایل سال ۹۳ بسته حمایتی تولید خودروهای برقی را ارائه دادیم و این در حالی است که تولید این نوع خودروها در بسیاری از کشورها دارای معافیت‌های مالیاتی و یارانه است.
نعمت زاده افزود : وظیفه ما به عنوان سیاستگذار بخش صنعت و خودرو این است که همگام با رشد تکنولوژی در جهان حرکت کنیم چون صنایعی که نتوانند خودشان را با پیشرفت علم و فنآوری تطبیق دهند محکوم به فنا هستند ، ولی صنعتی که خودش را به روز کرده و صادرات هم دارد در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه قول می دهیم سال اینده خودروهای یورو۵ را به بازار عرضه کنیم و سرمایه گذاری مشترک با خارجی ها را نیزبر یورو ۵ مدنظر داشته باشیم گفت: با دو مؤسسه تحقیقاتی موتورهای پیشرفته برای طراحی موتورهای ۳ سیلندر کم مصرف از کشورهای آلمان و اتریش مذاکره کرده‌ایم که کمترین مصرف کربن  را دارا هستند.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به طرح جایگزینی ۴۰ هزار خودرو فرسوده تأکید کرد: گرچه نتوانستیم با وجود ده‌ها جلسه و مذاکرات طولانی با بانک‌ها نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم اما حدود ۷ درصد سود تسهیلات را ایران خودرو تقبل کرد و این انعطاف‌ها باعث شد کار خوب جمعی شکل بگیرد و این نشان می‌دهد که هر کجایی بخواهیم هم فکر باشیم پیچیده ترین مسائل حل می‌شود همچنان که در بحث برجام با گفتگو حل شد.
وی اظهار امیدواری کرد طرح جایگزینی وانت‌بارها ، اتوبوس‌ها و کامیون و کامیونت نیز اجرائی شود.
مهندس نعمت زاده ادامه داد : در این زمینه تصمیمات خوبی گرفته ایم اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده استو بالاخص در کلان شهرها مقدمات و مصوبات صورت گرفته و همتی باید انجام شود و دوستان اقتصادی اقدام کنند.