مدیرعامل شرکت گسترش بلوچ ایرانشهر خبر داد:

برنامه ریزی برای تولید روزانه ۵۴هزار متر پارچه در کارخانه بافت بلوچ

با راه اندازی ماشین‌آلات مدرن در ۶ماه نخست سال آینده، بافندگی و تولید این کارخانه در ۳ شیفت کاری آغار می‌شود

به گزارش ایدرونیوز ، مدیرعامل کارخانه بافت بلوچ گفت: کارخانه بافت بلوچ، سال ۹۲ جزو فهرست سازمان خصوصی‌سازی بود اما حقوق و امور آن را ایدرو انجام می‌داد. ۲۲ اردیبهشت ۹۵ به طور رسمی به گروه ۳ ارتقا پیدا کرد و جزو شرکت‌های دولتی و به ایدرو واگذار شد. خروج کارخانه بافت بلوچ از فهرست خصوصی‌سازی به دستور رهبر معظم انقلاب انجام شد.

شرکت گسترش بلوچ ایرانشهر

شرکت گسترش بلوچ ایرانشهر

سیدعبدالحسین سجادی افزود: برای کمک به کارخانه بافت بلوچ، ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شد که۲۵۰میلیارد ریال در سال ۹۴ اختصاص یافت. به این ترتیب امروز ما توانسته‌ایم کارخانه را به تجهیزات ضدآتش، کمپرسور هوا، ۲ دستگاه لیفتراک و ۲ دستگاه دیگ بخار با ظرفیت‌های ۱۵ و ۳۰ تن مجهز کنیم.

مدیرعامل شرکت گسترش بلوچ ایرانشهر گفت: علاوه بر این بازسازی و نوسازی دیگ‌های بخار انجام و سیستم آراو که تولید آب نرم می‌کند راه‌اندازی شده است. همچنین تامین بخشی از قطعات ماشین‌های ریسندگی در دستور کار است که امیدواریم به زودی بتوانیم خریداری کنیم که تامین هزینه این قطعات نیز از محل ۲۵میلیارد ریالی است که سال گذشته تامین شده بود.

وی افزود: براساس دستور رییس هیات عامل ایدرو، قرار است برنامه‌ای را برای تولید روزانه ۵۴هزار متر پارچه تعریف کنیم. چنانچه این کار انجام شود، سالانه نزدیک به ۲۰میلیون متر پارچه تولید خواهد شد که این تحول بزرگی برای تکمیل خط ریسندگی است و رینگ نساجی با فعال شدن خط بافندگی تکمیل خواهد شد.

وی گفت: با یک شرکت آلمانی به نام ام. دی. اچ. اف قراردادی انعقاد کرده‌ایم که براساس آن، تا پایان خرداد سال آینده ماشین‌آلات مدرنی تحویل ایران می‌شود. به این ترتیب در ۶ماه نخست سال آینده، بافندگی و تولید این کارخانه در ۳ شیفت کاری آغار می‌شود.

مدیرعامل کارخانه بافت بلوچ درباره استخدام نیروهای جدید گفت: از آنجایی که ماشین‌آلات خریداری شده، دارای فناوری‌های روز هستند از این‌رو باید از نیروهای متخصص استفاده شود که درتلاش هستیم بومی‌ها را اولویت دهیم چراکه ماندگاری نیروهای بومی بیشتر است.

وی افزود: شرکت‌های سازنده این ماشین‌آلات، بر اساس قرارداد، باید برای آموزش نیروهای ما اقدام کنند. درحال‌حاضر ۱۲۴ نفر در کارخانه بافت بلوچ فعالیت می‌کنند که با راه‌اندازی خط ریسندگی ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

به گفته سجادی احیای لوازم و امکانات کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر ضروری است و باید مسئولان زی‌رربط نیازهای این کارخانه را بیشتر مورد توجه قرار دهند. افزایش تولیدات نساجی این واحد مستلزم تلاش همگانی مدیران و مسئولان ذی‌ربط است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر واحد تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر بخش کوچکی از تولید نساجی کشور را به خود اختصاص داده است، ابراز امیدواری کرد که با گسترش و ساخت فضاهای مناسب و تامین ماشین‌آلات نوین و استفاده از نیروهای متخصص و بومی این رقم افزایش داده شود.

مدیرعامل شرکت گسترش بلوچ ایرانشهر گفت: احیای دوباره این واحد نساجی علاوه بر ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارد.

براساس این گزارش، واگذاری کارخانه بافت بلوچ به ایدرو توانست جانی دوباره به این کارخانه دهد و حالا امیدواری‌هایی برای رونق دوباره نساجی در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.