مدیر عامل گروه تخصصی تحفه در چابهار

با کمک ایدرو می توانیم سطح اشتغال در این منطقه را ارتقا بدهیم

مدیر عامل گروه تخصصی تحفه در چابهار گفت امیدواریم در طرح توسعه این مجموعه از کمک های ایدرو بهره مند شویم تا سطح اشتغال در این منطقه را افزایش دهیم

با کمک ایدرو می توانیم سطح اشتغال در این منطقه را ارتقا بدهیم

به گزارش ایدرو نیوز مهندس ادیب زاده مدیرعامل گروه تحفه که با خبرنگار ایدرو نیوز در حاشیه برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران گفتگو می کرد افزود این شرکت از سال ۱۳۷۷ شروع به فعالیت کرد و واحد کنسرو با یک خط تولید و ۵۰ نفر نیرو در سال ۱۳۷۹ و در ساحل کنارک فعالیتش را عملاً آغاز کرد. وامروز شاهد توسعه خطوط تولید هستیم و مجموعاً ۴۵۰ نفر در این واحد مشغول بکارند. و شرکت دیگری که در حوزه عمل آوری و بسته بندی میگو و آبزیان احداث شد. در سال ۱۳۸۳ آغاز بکار کرد و حدود ۱۵۰ نفر در آن مشغول بکارند و محصولات کنسرو شده ماهی و آبزیان را تولید و در سطح کشور عرضه می کند
مهندس ادیب زاده با بیان اینکه تحصیلات تخصصی خودرا در انگلستان گذرانده واینک درجهت ادای دین به هموطنان درمنطقه چابهار در راس این مجموعه قرار دارد افزود واحد دیگر در حوزه تولید پودر ماهی فعالیت می کند که ضایعات را از واحد کنسرو و فرآوری ماهی می گیرد و روزانه حدود ۱۵ تن پودر ماهی تولید می کند.
مدیر عامل گروه تحفه چابهار با اششاره به حمایت های سازمان گسترش و مسئولان اجرایی که پروژه های توسعه سواحل مکران را دنبال می کنند اظهار داشت امیدواریم کارخانه قوطی سازی را به زودی احداث کنیم تا نیازهای کارخانه کنسرو و سایر نیاز واحد فعال در منطقه و در شهرک صنعتی کنارک را تأمین کنیم. وی اشاره کرد قرار است ورق خام این کارخانه را از شرکت فولاد مبارکه تامین شود.
مهندس ادیب زاده با اشاره به اینکه یکی از مزایای این گروه ایجاد واحد تحقیق و توسعه با مجوز رسمی وزارت صمت می باشد اظهار داشت در این واحد پرسنل ما با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری، یکی از کارهای ارزشمندی که انجام دادند تولید محصولات ارزشمند مانند چیکن و غیره ازپوست میگو است که به عنوان ضایعات به کارخانه پودر ماهی منتقل می کنیم و این در حالی است که با فراوری که در خود مجموعه بعمل می آوریم ارزش افزوده ای ۱۰ برابر بدست می آید که یک کیلوی ان ۴۰ هزار تومان به فروش می رسد که البته هنوز در سطح تحقیق و توسعه است.
وی در خصوص زمان بهره برداری کارخانه بعدی این مجموعه گفت بعد از پیگیری های متعدد و حمایت هایی که مسئولان انجام دادند احداث کارخانه واحد ۳ کنارک در ۱۰ روز به تصویب رسید و امیدواریم تا پایان خردادماه سال آینده، ماشین آلات جدید نصب شود و ما شاهد توسعه این مجموعه و افزایش تعداد پرسنل تا ۷۵۰ نفر باشیم.در همین حال انتظار داریم فاز اول واحد قوطی سازی تا پایان بهمن ماه و فاز اصلی در دی ماه سال آینده افتتاح گردد. از طرفی طرح توسعه ای در شرکت پروتئین جنوب را داریم که امیدواریم از حمایت های ایدرو بهره مند شویم تا بتوانیم به امید خدا از فرآورده های این مجموعه ارزش افزوده ی بهتری را بدست بیاوریم.
وی با بیان اینکه تولیدات این مجموعه مورد اقبال مردم در سطح کشور است گفت واقعیت این است که خداوند متعال نعمت هایش را در این منطقه کامل کرده و ما به عنوان یک ایرانی باید دین خود را ادا به کشور و نظام نمایند. .واگر محصولات ما مورد توجه مردم قرار دارند ناشی از زحمت پرسنل کارخانه است.