سفیر فرانسه در ایران:

شرکت های فرانسوی را برای سرمایه گذاری در هرمزگان تشویق می کنم

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت‌های فرانسوی را برای سرمایه‌گذاری در هرمزگان تشویق می‌کنم.

به گزارش ایدرونیوز به نقل از مهر، فرانسوا سنسو چهارشنبه شب در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از موقعیت استراتژیک و استثنایی در منطقه و حتی دنیا برخوردار است، عنوان کرد: این استان و به خصوص بنادر موجود درآن نقشی راهبردی و مهم دارند.

سفیر فرانسه در ایران

سفیر فرانسه در ایران

وی با اشاره به ابعاد سیاسی و اقتصادی روابط فرانسه و ایران، افزود: دستیابی به توافق برجام برای دو کشور و حتی دنیا بسیار مهم بود و برجام می تواند به پایداری امنیت منطقه کمک بسیاری داشته باشد و خواسته دولت های ایران و فرانسه اجرای کامل برجام در ابعاد سیاسی و اقتصادی آن است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما شرکت های فرانسوی را تشویق می کنیم در مسیر جدید ایران برای توسعه زیرساخت های این کشور مشارکت داشته باشند و این همکاری می تواند به منافع دو کشور کمک کند.

سنسو با بیان اینکه طی ماه های اخیر همکاری های بسیاری میان شرکت های ایرانی و فرانسوی صورت گرفته است، تصریح کرد: شرکت های خودروسازی پژو و سیتروئن فرانسه قراردادهای همکاری را با شرکت های ایران خودرو و سایپا منعقد کرده اند و از ماه های آینده شاهد تردد مدل های جدید خودروهای فرانسوی در ایران خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق قرارداد شرکت ایرباس با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز نخستین هواپیمای ایرباس به ایران تحویل داده شد و شرکت بزرگ نفت و گاز توتال نیز قرار است در توسعه میادین نفت و گاز در ایران مشارکت کند و همچنین این شرکت خرید نفت از ایران را از سر گرفته است.

سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی هدف خود از سفر به هرمزگان را آشنایی با ظرفیت ها و زمینه های همکاری در این استان دانست و بیان داشت: در این سفر با ابعاد گسترده فعالیت های اقتصادی و صنعتی در این استان از جمله در کشتی سازی ایزوایکو و بندر شهید رجایی آشنایی پیدا کردم و از برخی فعالیت های بزرگ در این منطقه شگفت زده شدم.

سنسو با اشاره به ظرفیت های آبزی پروری و شیلاتی هرمزگان، اضافه کرد: در زمینه های مختلف می توانیم در هرمزگان همکاری و مشارکت داشته باشیم و فرصت های بسیاری در هرمزگان وجود دارد که شرکت های فرانسوی را برای سرمایه گذاری و مشارکت در این استان تشویق می کنم و تلاش می کنم ظرفیت های این استان را شرکت های فرانسوی معرفی کنم.

وی گفت: از برقراری پیمان خواهرخواندگی میان هرمزگان و یکی از استان های فرانسه نیز استقبال می کنم و در این زمینه بررسی های لازم را انجام خواهیم داد.