رئیس هیات عامل ایدرو :

مذاکرات برای ورود ۱۹ خودروساز بزرگ به کشور بعد از لغو تحریم‌ها

سازمان گسترش و نوسازی پس از پس از برجام در یک سال گذشته،١٩ تفاهم نامه امضا کرده که در حال مذاکره و تبدیل به قراداد میباشد.

به گزارش ایدرونیوز ، معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه در یک سال گذشته با شرکت پژو، سیتروئن،  رنو، هیوندای قرارداد بسته شده است و قرارداد با فولکس واگن نیز در حال تمام شدن است ، گفت : سازمان گسترش و نوسازی پس از پس از برجام  در یک سال گذشته،١٩ تفاهم نامه امضا کرده که در حال مذاکره و تبدیل به قراداد میباشد.

دکتر معظمی ، معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

دکتر معظمی ، معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

وی افزود : در یک سال گذشته هم‌زمان با لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران در صنعت خودروسازی کشور شاهد ورود سرمایه‌گذاران زیادی بوده‌ایم و در این مدت قراردادهای مهمی با خودروسازان  فرانسوی، کره‌ای و آلمانی نهایی شده است و قراردادهای دیگری هم در حال نهایی شدن است.

منصور معظمی، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه لغو تحریم‌های هسته‌ای منجر به افزایش حضور ایران در بازارهای جهانی می‌شود تصریح کرد :  در طول سال‌های تحریم از بازارهای جهانی فاصله گرفتیم و برجام فرصت استفاده از امکانات بیرون را که مورد نیاز و تایید ما است برای کشور به وجود آورده است.

وی افزود : علیرغم سابقه طولانی صنعت خودرو در ایران ، هنوز نتوانسته ایم در صحنه بین‌المللی به عنوان خودروساز مطرح حاضر شویم .

 رئیس سازمان گسترش و نوسازی ایران در ادامه به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت می‌گوید: در این شرایط می‌توانیم خودرویی تولید کنیم که مردم رضایت‌مندی بیشتری داشته باشند و قیمت‌ها نیز به گونه‌ای باشد که بتوانند خرید کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه در اسفندماه امسال اولین خودرویی که با مشارکت خودروسازان خارجی تولید شده است به بازار عرضه می‌شود گفت : سال آینده نیز محصولات مشارکتی با سیتروئن و  رنو به بازار عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت ایدرو در ادامه با بیان اینکه نتیجه مشارکت های جدید ، خودروساز واقعی شدن است گفت : خودروساز واقعی یعنی تولید کننده ای که در صحنه بین المللی باشد، صادرات داشته باشد و صاحب برند قابل قبول باشد و این فرصت خوبی است.

وی در ادامه با اشاره به قراردادهای جدید خودرویی با پژو، رنو و هیوندای گفت :  قراردادهای جدید همگی قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند و شرط اصلی این قراردادها سرمایه‌گذاری و مشارکت است.  بنابراین این مساله که در قراردادهای خودرویی منفعت ایران نادیده گرفته می‌شود و فقط بازاری برای خودروسازان خارجی ایجاد می‌شود وجود ندارد؛ چرا که قراردادها فقط سرمایه‌گذاری است.

معاون وزیر صنعت در ادامه گفت : با ورود خودروسازان خارجی تکنولوژی و سرمایه وارد کشور می‌شود و  تمامی قراردادها این گونه است که ۳۰ درصد از تولیدات مشترک باید صادر شود. بنابراین فرصتی برای صادرات و بین‌المللی شدن پیش روی صنعت خودروی کشور قرار گرفته است ضمن اینکه این فرصتی است برای بالا بردن تولید قطعه سازان داخلی که جامعه بزرگ و کارآفرین هستند.

رییس سازمان گسترش و نوسازی ایران در ادامه با بیان اینکه با ورود خودروسازان جدید می‌توانیم به رقابتی‌تر شدن صنعت خودروی کشور امیدوار باشیم تصریح کرد : با ورود خودروسازان خارجی به کشور آرام آرام وارد بازار بین‌المللی می‌شویم ضمن اینکه باید خود را برای رقابت بیشتر در بازار آماده کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پس از لغو تحریم‌ها در مجموع دو میلیارد دلار تا دو سه سال آینده در این بخش سرمایه‌گذاری خواهد شد افزود : خودروسازان در سال جاری سود ده شده‌اند و تولیدشان ۴۰ درصد افزایش داشته است و این مساله نیز در بهبود وضعیت قطعه سازان تاثیرگذار بوده است.