- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

​رتبه بندی شرکت ها براساس معیارها و شاخص های جامع و دقیق انجام می گیرد

مهندس احمد بذلی قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی که با خبرنگار ایدرونیوز گفت و گو کرد افزود: امسال در واقع هیجدهمین دوره رتبه بندی ۵۰۰ شرکت از سوی مرکز رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود و در این رتبه بندی شرکت ها و مراکز کسب و کار در کشور برساس شاخص ها و معیارهای تعیین شده ارزیابی می شوند.

قائم مقام سازمان مدیریت صنعتی درباره مهمترین شاخصه ها که مورد استفاده قرار می گیرند اظهار داشت مهمترین این شاخصه ها عبارتند از: فروش، سودآوری و صادرات و البته در این ارزیابی بالغ بر ۲۰ شاخص دیگر  استفاده می شود.

وی افزود  شرکت ها براساس نوع  فعالیت مانند: بانک ها، خودروسازان، بیمه ها  و صنایع معدنی وغیره و یا اینکه  برپایه  ساختار شرکتی مانند: هلدینگ ها و شرکت های کسب و کار رتبه بندی می شوند.

مهندس بذلی گفت در این رتبه بندی ۱۰ شرکت پیشرو کشور براساس میزان رشد در شاخص ها، انتخاب و معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه این رتبه بندی ها بوسیله کارشناسان آزموده و مجرب انجام می گیرد اظهار داشت رتبه بندی ها براساس صورت های مالی و حسابرسی شده شرکت ها بطور خیلی دقیق و جامع انجام می گیرد.

گفتنی است همایش رتبه بندی با حضور وزیر اقتصاد و  تنی چند از مقامات و مسئولان اقتصادی و کارشناسان ارشد  در ۴ بهمن در سالن همایش های صدا وسیما برگزار خواهد شد.