شرکت های برتر ایران فردا معرفی می شوند

معاون مشاوره و تحقیق سازمان مدیریت صنعتی و مدیر مرکز رتبه بندی شرکت های برتر ایران از معرفی شرکت های برتر ایران در روز دوشنبه خبر داد.

به گزارش ایدرو نیوز، مجید درویش گفت:  در بیست و پنجمین دوره انتخاب شرکت های برتر ایران ۳۳ شاخص مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است.

وی اندازه و رشد شرکت، سودآوری و عملکرد، بهره وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار را از جمله دسته بندی های اصلی(IMI- 100) برای ارزیابی شرکتها عنوان کرد که هر یک شامل شاخص های مختلفی هستند.

درویش افزود: در رتبه بندی علاوه بر اینکه جایگاه هر شرکت در فهرست های عمومی نشان داده شده، جایگاه شرکت در گروه صنعتی مربوط نیز مشخص می شود.

معاون سازمان مدیریت صنعتی افزود : حضور شرکت ها در این رتبه بندی کاملا اختیاری و داوطلبانه است و آمارهای عملکردی ارائه شده از سوی آنها، از صورت های مالی مستند و حسابرسی شده استخراج شده است .

مدیر مرکز رتبه بندی شرکت ها با اشاره به اهداف سازمان مدیریت صنعتی از رتبه بندی شرکت های بزرگ ایران گفت: تولید اطلاعات بنگاه های بزرگ اقتصادی و شفاف سازی فضای کسب و کار، میزان اثرگذاری شرکت ها در اقتصاد ملی و گسترش رقابت بین بنگاهها از جمله اهداف رتبه بندی است.