​دکتر معظمی در مراسم رونمایی از خودروی "ساندرو استپ وي" :

خودروسازان خارجی باید از توان قطعه‌سازان داخلی استفاده کنند

در مراسمی با حضور دکتر منصور معظمی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو، پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس خودرو جدید گروه سایپا با عنوان “ساندرو استپ وی” رونمایی شد.

خودروسازان خارجی باید از توان قطعه‌سازان داخلی استفاده کنند

بنا به این خبر دکتر معظمی، در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه رنو ساندرو استپ‌وی اظهار کرد: تا پایان امسال سه تا چهار قرارداد جدید در صنعت خودرو با خودروسازان معتبر جهان خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه افزایش تولید، افزایش کیفیت و رضایت مشتریان از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو است، خاطر نشان کرد: البته در مورد کیفیت خودروهای تولیدی، مشتریان باید قضاوت کنند اما با توجه به شاخصه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده وضعیت خودروهای داخلی نسبت به سال گذشته ارتقاء پیدا کرده است.
دکتر معظمی افزود: البته سیاست کلی این است که به سمتی برویم که رضایت‌مندی مشتریان و کیفیت خودروهای داخلی بیشتر شود.
وی افزود: در چهار ماه نخست امسال شاهد رشد ۴.۴ درصدی در بخش صنعت بودیم که علاوه بر آن اگر برنامه تولید خودرو تا پایان سال جاری محقق شود رشد اقتصادی مد نظر دولت برای سال جاری نیز محقق خواهد شد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه به هیچ وجه بازار خودرو ایران برای ورود خودروهای‌ آماده خارجی باز نخواهد بود، اظهار کرد: خودروسازان خارجی به شرطی می‌توانند وارد ایران شوند که علاوه بر استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی، محصولات خود را صادر کنند. شرکت‌هایی مانند پژو و سیتروئن و شرکت‌های دیگری که در آینده می‌آیند، حتما باید ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهای تولیدی در ایران را صادر کنند.
وی تصریح کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده حداکثری از توان داخلی در صنعت خودرو است. وجود ۴۰ درصد ساخت داخل برای تمام خودروهای جدید ساخت ایران الزامی بوده و بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودرو ساز مربوطه برخورد خواهد کرد.
همچنین دکتر جمالی، مدیرعامل گروه سایپا در جریان مراسم رونمایی این خودرو گفت: خوشبختانه تعهدی که سال گذشته به مردم ایران دادیم را امروز توانستیم به گوشه ای از آن پاسخ گفته و در زمینه تولید محصول جدید و افزایش رضایت مندی مشتری کارهایی را انجام دهیم.
وی افزود: امروز محصول جدید و مشترکی را با شرکت رنو تولید و در آینده ای نزدیک عرضه خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم از این محصول طی سال جاری ۲۰ هزار دستگاه وارد بازار کنیم چراکه هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت محصولی است که قطعا مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل گروه سایپا اقتصاد مقاومتی را مبنای نجات کشور دانست و گفت: در گروه سایپا روشی طراحی شده که بر اساس اقتصاد مقاومتی شکل یافته است و حدود ۵۰ درصد از محصولات طراحی شده با توان مهندسان و متخصصان داخلی صورت پذیرفته است و برنامه ریزی گروه سایپا بر این است که تا دو سال آینده حداقل سالی یک محصول کاملا داخلی تولید و پس از آن سالی دو محصول تولید و عرضه شود.
گفتنی است خودرو«ساندرو استپ وی » مشابه مدل «ساندرو هاچ بک» است و در تفاوت های این دو خودرو می توان به افزایش حدود ۵٠ کیلوگرم به وزن و به ترتیب دو، هفت و ۵٠ میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اشاره کرد. وزن این خودرو در گریبکس دستی ١١۵٨ و اتوماتیک ١١٩٣ کیلوگرم، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی، در خودروهای اتوماتیک و دستی به ترتیب هشت و ۶.٧ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر است.