طی یک سال اول دولت سیزدهم صورت گرفت

آغاز سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیاردی با اشتغال ۱۲۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو از آغاز عملیات احداث واحد های صنعتی با برآورد ارزی و ریالی معادل ۱۳ هزار میلیاردی سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار  خبر داد.

به گزارش ایدرونیوز ، علی نبوی گفت: از  شهریور ماه سال گذشته  تکمیل زیر ساخت های استقرار واحد های تولیدی و اقتصادی از سوی ایدرو صورت پذیرفته  و در همین مدت فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری معادل ۱۳ هزار میلیاردی خود با این منطقه ویژه قراردادهای  لازم را منعقد و شروع به احداث واحد های صنعتی نموده اند.

به گفته  نبوی سرمایه گذاری انجام شده در یکساله نخست دولت سیزدهم بوسیله بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مولد  حدود  ۱۲۰۰  نفر اشتغال مستقیم خواهد بود. زمینه فعالیت این واحدها در حوزه های شیمیایی ، صنایع فلزی ، بهداشتی ، صنابع برق و الکترونیک و نساجی است .

رئیس ایدرو  با اشاره به صدور  ۱۸ جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار  خاطرنشان کرد : ۶ پروانه بهره برداری  هم برای واحد های صنعتی  صادر و  فعالیت آنها شروع  شده است .

نبوی همچنین تصریح کرد :  مراحل ساخت و ساز ۵ واحد صنعتی و پیگیری‌های لازم برای ورود به مرحله تأمین ماشین‌آلات به منظور آغاز بهره‌برداری به اتمام رسیده و همزمان  کار ساخت ۱۵ واحد صنعتی در منطقه آغاز شده است .

رئیس ایدرو در ادامه طراحی و مهندسی طرح تفصیلی سایت‌های ۳ و ۴ به مساحت ۱۵۰۰ هکتار و بهینه‌سازی طرح‌های پیشین منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد .

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار  زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با وسعت ۲ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران – گرمسار  واقع است .