آمادگی ایدرو برای کمک به نوسازی صنایع آذربایجان شرقی

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست با استاندار آذربایجان شرقی ، بر ضرورت تعامل حداکثری دستگاه های استانی با نهادهای ملی برای  توسعه سرمایه گذاری صنعتی و نوسازی  صنایع  این استان تاکید کرد .

علی نبوی  که همزمان با هفته دولت  و با هدف  بازدید از پروژه های صنعتی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده  ،  در  دیدار عابدین خرم  با اشاره به رویکرد توانمندسازانه ایدرو  گفت : این سازمان از مشارکت بخش غیر دولتی در پروژه های صنعتی استقبال می کند و آماده  انتقال دانش انباشته و تجارب خود در فرایند های مشارکت با بخش خصوصی برای توانمند سازی و پشتیبانی های قانونی ، تسهیل گرانه وتوسعه ای است .

نبوی همچنین با اشاره به  تاکید دولت سیزدهم و وزارت صنعت بر ضرورت احیا ، بازسازی و نوسازی صنایع کشور گفت : تدوین مدل بازسازی و نوسازی بر پایه رفع و اصلاح تنگناهای موجود در صنایع و ایجاد  بن سازه  های ارائه خدمات تخصصی و پشتیبان به ذینفعان از جمله محورهای اصلی در مدل بازسازی و نوسازی صنایع است .

بررسی وضعیت  از جمله تامین سرمایه در گردش مورد نیاز کارخانه های ماشین سازی  تبریز و نیز  ریخته گری  ماشین سازی  تبریز دیگر  محور نشست   رئیس هیات عامل ایدرو و استاندار آذربایجان شرقی بود . به گفته علی نبوی    تولید   ماشین سازی تبریز پس از بازگشت به ایدرو  در سال ۱۴۰۰   ، ۳۳ درصد و تولید   ریخته گری ماشین سازی تبریز  هم  در سال ۱۴۰۰ ،  ۲۶ درصد افزایش در مقایسه با سال قبل تر داشته است .

معاون وزیر صمت و رئیس ایدرو همچنین  از  شرکت های ماشین سازی  تبریز و  ریخته گری  ماشین سازی  تبریز بازدید کرد  و در دیدار با مدیران  این شرکت ها  در جریان مسائل و  مشکلات  این دو واحد صنعتی قرار گرفت.

علی نبوی در جلسه  مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت های ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی تبریز  با اشاره به  رسالت و ماهیت توسعه ای ایدرو  ابراز امیدواری کرد  این دو شرکت با هم افزایی بین بخشی در آینده نزدیک بتوانند با پشت سر گذاشتن مشکلات بیش از پیش موفق شوند.

 این دو شرکت  که  در پی  اجرای  سیاست های   اصل ۴۴  قانون اساسی  واگذار شده بودند ، به دلیل مشکلات پیش آمده در سال ۱۳۹۹ به ایدرو برگشت داده شد .