لوله گستر اسفراین نیاز ۱۸ شرکت نفتی داخل را برآورده می‌کند

مدیرعامل شرکت لوله‌گستر اسفراین در خراسان شمالی گفت: ۱۸ شرکت از پیمانکاران نفتی برای تامین لوله‌های مورد نیاز خود با ما قرارداد دارند و تمامی محصولات این شرکت در داخل کشور مصرف می‌شود.

مازیار زند روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت لوله گستر اسفراین تولیدکننده لوله های بدون درز در کشور است که نیاز شرکت نفت را تامین می کند و بر این اساس تمام محصولات تولیدی ما در داخل کشور به مصرف می رسد.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت نفت که در سال ۹۲ انجام شد، آن شرکت به ۲۱۶ هزار تن لوله بدون درز نیاز دارد که از این میزان، تولید ۱۰۰ هزار تن از این محصول قرارداد شده است.

مدیرعامل شرکت لوله‌گستر اسفراین گفت: امسال نوسازی ماشین آلات در شرکت لوله گستر اسفراین در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود تا با ایجاد خط جدید تولید، ظرفیت افزایش یابد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه لوله گستر اسفراین شمش فولاد مورد نیاز به عنوان ماده اولیه تولید لوله بدون درز را از ۲ مجموعه شامل فولاد کیمیای صبا و مجتمع صنعتی اسفراین تامین می کند افزود: امسال تولید ۳۵ هزار تن لوله بدون درز برنامه ریزی شده است که در این زمینه تامین ۴۲ هزار تا ۴۳ هزار تن شمش نیاز است.

مدیرعامل شرکت لوله‌گستر اسفراین خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال ۱۰ هزار تن لوله بدون درز تولید شد.

به گزارش ایرنا، شرکت لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و تنها تولید کننده انواع لوله‌های جداری بدون درز مورد نیاز برای استخراج نفت است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد که با دارا بودن ۲ مجتمع بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دستی آن، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می رود.