- ایدرو نیوز - http://idronews.ir -

شناور تفریحی «سانی» برای حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهیا می‌ شود

به گزارش ایدرونیوز ، این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور است که تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش می‌باشد.

براساس این گزارش، شناور تفریحی مسافری سانی با دارا بودن ۹ طبقه، ۷۷ کابین مسافری و ۱۱۰ اتاق در مجموع ۴۱۷ تخت اقامتی در خود جای داده که امکان پذیرش بیش از ۵۰۰ مسافر را دارد.

سه هزار و ۵۰۰ متر فضای رستورانی، ۲ سالن سینما، اتاق مطالعه، کتابخانه، اتاق بازی کودکان و سالن برگزاری همایش ها و مراسم جشن از دیگر امکانات این شناور می‌باشد که جهت حضور در رویداد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مهیا می‌شود.

این کشتی قابلیت جابجایی همزمان ۲۵۰ خودرو با سرنشین را داراست و برای سوار و پیاده شدن مسافران علاوه بر رمپ انتهایی، ۸ درب جانبی نیز در قسمت های مختلف کشتی تعبیه شده تا تخلیه بار و سوار و پیاده شدن مسافران به سهولت امکان پذیر باشد.

ایزوایکو در کارنامه خود ساخت و تعمیر شناورهای تفریحی و مسافری را دارد اما برای نخستین بار است عملیات تعمیرات یک شناور مسافری با این ابعاد در داخل کشور انجام می‌شود که نشان از توانمندی ایزوایکو و مهندسین صنعت دریایی کشور دارد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یک منطقه ویژه اقتصادی با وسعت هزار و ۱۰۰ هکتار و بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور است.

این مجتمع در سال ۱۳۵۰ با هدف ساخت و تعمیر انواع شناور در جوار سواحل خلیج فارس و ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

مجموعه ایزوایکو از سوله ها و کارگاه های مجهز و امکانات و ابزار کامل و حوضچه آرامش به مساحت ۳۸۰ هکتار و همچنین سیستم های مختلف آبگیری و به آب اندازی شناورها و انواع تاسیسات نفت و گاز بهره مند است.

ایزوایکو از یک دهه قبل با احداث و راه اندازی درای داک توانایی خود را در آبگیری و تعمیرات شناورهای پهن پیکر به حداکثر رسانده و امروزه قادر است تا سنگین ترین و بزرگترین شناورهای موجود در دنیا را آبگیری و بازسازی کند.