وزیر صنعت ، معدن و تجارت در اراک اعلام کرد:

۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت، معدن و تجارت

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت: ۵.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی از اول دولت تدبیر و امید تا امروز در صنعت ، معدن و تجارت به تصویب رسید.

 به گزارش ایدرونیوز به نقل از شاتا،مهندس نعمت زاده به عنوان نماینده ویژه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور درسفر به استان مرکزی ضمن بررسی وضعیت مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان  با تاکید بر مثبت بودن تعداد زیاد شرکت ها به شرط هدفمندی و درآمدزایی آنها گفت : مدیران باید با تکیه برتوانمندی و لیاقت خودشان مشکلات را حل کنند تا دستگاه های داخلی به آنها اعتماد کرده و کارها  را به آنها بسپارند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد صنعت کشور در دو استان تهران و اراک قرار دارد ، افزود : با وجود مدیران لایق و توانمند می توان پول و امکانات خلق کرد و توانایی کشور را در زمینه صنعت ارتقا داد.
مهنس نعمت زاده  با اشاره به وظیفه وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حمایت از بنگاهها  و مدیران بخش خصوصی گفت :  در زمینه تعرفه ها ، بازار و واردات می توانیم کمک های موثری به مدیران بدهیم ولی تنها با لیاقت و قابلیت های فردی می توان مشکلات را پشت سر گذاشت .
وی با تاکید بر اینکه صنعت یک امر صرفا اقتصادی و فنی است و با مسائل سیاسی نمی توان حتی یک قدم جلو رفت،  خاطر نشان ساخت : بنگاه های داخلی باید توانایی تکنولوژیکی و رقابتی خود را بالا ببرند  و با اتکا بر منابع داخلی و توانایی خودشان شرایط را جهت توسعه و رونق بنگاه فراهم آورند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه های نیمه تمام به معنی خواباندن سرمایه ملی است، در این میان صنعت گران نباید سرمایه سهام داران را رها کنند و برای حمایت از حقوق آنها، پروژه های صنعتی باید سریع تر راه اندازی شوند.
مهندس نعمت زاده با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز دولت یازدهم به دلیل تاخیر پروژه های فراساحل، حاضر نبود به کشتی سازی صدرا پروژه سفارش دهد اما اکنون از این کشتی سازی تقدیر کرده است افزود: کشتی سازی صدرا  که حدود ۵ هزار نفراشتغالزایی  داشت ، در آغاز کار دولت تدبیر به چند صد نفر رسیده بود و خوشبختانه اکنون دوباره حدود چهار هزار و پانصد نفر در این کشتی سازی مشغول به کار هستند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جلسه ستاد مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رونق کسب و کار و توسعه صنایع پیش نیاز توسعه اقتصادی کشور و ارتقای معیشت مردم است، حمایت از صنایع در همین راستا و ایجاد اشتغال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است و با تمام توان برای دست یابی به این هدف تلاش می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت  در ادامه گفت : استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور مطرح است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
وی در ادامه گفت : دکتر جهانگیری ۸ ماه پیش طی بخشنامه ای وظایفی راجع به صنایع کوچک ابلاغ کرد و همزمان تعیین تکلیف کرد به مالکین بنگاههای بزرگ  که از طریق کارگروه رفع موانع و با همکاری برخی دستگاه ها خودشان نسبت به رفع معضلات پیش رو اقدام نمایند .
مهندس نعمت زاده خطاب به مدیران بخش خصوصی اظهار داشت : با تکیه بر حمایت وزارت صنعت ، معدن و تجارت  و احساس مسئولیت نسبت به توسعه ملی نسبت به رفع موانع اقدام نمایند.
وی افزود: دولت از واردات حمایت نمی‌کند اما معتقدیم محصولات وارداتی در فضای شفاف و سالم اقتصادی با تولیدات داخلی رقابت کنند.